Generic filters

در آخرین جلسه شورای عالی نظام پرستاری چه گذشت/ رئیس کل جلسه را ترک کرد

شورای عالی

جلسه شورای عالی نظام پرستاری به پایان رسید اما این جلسه در زمانی که مدت اعتبار حکم رئیس کل این سازمان به اتمام رسیده بود، برای رئیس کل این سازمان بسیار چالش برانگیز بود. به خصوص سوالاتی که اعضای شورای عالی درباره مسائل مالی این سازمان مطرح کردند.

به گزارش ساعت سلامت، پنجمین دوره فعالیت سازمان نظام پرستاری در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که پس از نامه اعتراضی برخی اعضای شورای عالی این سازمان و طرح موضوعاتی مبنی بر شبهات مالی در این سازمان، مسئولان این سازمان با چالش های مهمی مواجه شده اند.

همزمان با این چالش ها، احمد نجاتیان، سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری نیز در پستی که در اینستاگرام منتشر کرد نوشت: طبق ماده 6 قانون تشکیل سازمان نظام پرستاری، مدت اعتبار حکم رئیس کل این سازمان چهار سال است و با توجه به انتخاب رئیس کل این سازمان توسط شورای عالی در 14 آبان 1398 و عدم تمدید حکم وی از سوی شورای عالی نظام پرستاری، همه اختیارات رئیس کل به جز امور داخلی سازمان منقضی شده است. بنابراین هر گونه نامه نگاری، سخنرانی و پرداخت های مالی از سوی رئیس کل سازمان فاقد وجاهت قانونی است.

این چالش قانونی در حالی مطرح می شود که برخی اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری پس از نامه اعتراضی که ماه گذشته به رئیس کل نوشتند.  پرسش های مهمی را درباره روند مدیریت این سازمان در دوره پنچم و به خصوص مدیریت مالی این سازمان و به ویژه مخارج شائبه برانگیز مرتبط با انتخابات نظام پرستاری در جلسه شورای عالی مطرح کردند.

سوالاتی که برای رئیس کل این سازمان در 16 سال مدیریت وی در سازمان نظام پرستاری بسیار سخت بود. شاید سخت ترین جلسه کاری خود را در چهار دوره مدیریت خود در این سازمان تجربه کرد. تا جایی که تلاش کرد برای عبور از سوالات پر چالش اعضای شورای عالی به تکرار سخنرانی های قبلی خود بپردازد و جلسه را مدیریت کند.

اما سرانجام رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصمیم گرفت جلسه را ترک کند و نیم ساعت آخر جلسه شورای عالی را با عنوان اینکه جلسه اضطراری دیگری پیش آمده ترک کرد. اقدامی که با اعتراض برخی اعضای شورای عالی این سازمان نیز مواجه شد.

اعضای معترض شورای عالی نظام پرستاری در این جلسه پرسش های مختلفی را درباره ابهامات و شائبه های مختلف در این جلسه مطرح کردند. مسائلی که عمده آنها شامل شبهات مالی، توزیع کارت بانکی، بستن قراردادهای غیر شفاف با افراد، اعطای حقوق و مزایا به صورت غیر ضابطه مند، تهیه و نشر بیانیه به نام شورای عالی و بدون اخد نظر اعضای شورای عالی، تهیه دستورالعمل انتخاباتی به نام شورای عالی بدون برگزاری جلسه حضوری و استفاده از امکانات و پرسنل سازمان در راستای تاثیرگذاری و مدیریت انتخابات نظام پرستاری به نفع یک ائتلاف خاص بود.

مدیریت این جلسه پر چالش شورای عالی نظام پرستاری سعی کرد با در اختیار قراردادن تریبون جلسه به خانم دکتر سادات باقر مداح مادر پرستاری ایران قدری از شدت اعتراض ها و انتقادها بکاهد. اما در نهایت، مسئولان سازمان نظام پرستاری برای عبور از فشار اعضای شورای عالی این سازمان و یکی از بازرسان که خواستار روئیت اسناد مالی سازمان نظام پرستاری و رفع شبهات بود، تلاش کردند، جو را آرام کنند.

چنانکه شمس الدین شمس رئیس شورای عالی نیز در سخنانی بسیار عجیب در این جلسه گفت: ان شاءالله این سوالات در دوره بعدی بررسی شود!

جلسه پر سوال و ابهام شورای عالی نظام پرستاری به پایان رسید. گر چه صحبت برخی معاونان این سازمان بعد از این جلسه با اعضایی از شورای عالی نظام پرستاری که در دوره ششم انتخاب شده بودند، نیز ادامه داشت. اما به نظر می رسد، اعضای معترض به عملکرد رئیس و هیئت رئیسه سازمان نظام از پاسخ های ناتمام در این جلسه قانع نشدند.

اخبار مرتبط

اعتراض بی‌سابقه اعضای شورای عالی نظام پرستاری به عملکرد رئیس این سازمان

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

اقدام بسیار عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

تعلل وزارت بهداشت در برگزاری به موقع انتخابات نظام پرستاری

نقش مجمع نمایندگان نظام پرستاری در دوره جدید تقویت می‌شود

هوای تازه در نظام پرستاری

توضیحات معاون نظام پرستاری درباره شائبه ارسال دعوتنامه برای منتخبان دوره جدید

سخنگوی ائتلاف آرمان: پرستاران به تغییر در نظام پرستاری رأی دادند

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان: با قدرت در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری شرکت می‌کنیم

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها