Generic filters

اقدام بسیار عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به عنوان رئیس دوره پنجم، پس از انتخاب هیئت مدیره های دوره ششم در اقدامی بسیار عجیب و شائبه برانگیز طی نامه رسمی به منتخبان جدید این سازمان، از آنها خواسته است در جلسه توجیهی شرکت کنند.

به گزارش ساعت سلامت، مرحله اول انتخابات ششمین دوره فعالیت سازمان نظام پرستاری 7 مهر با انتخاب هیئت مدیره های 159 شهر برگزار شد و مراحل صدور اعتبارنامه اعضای جدید، تشکیل هیئت مدیره ها و انتخاب نمایندگان مجمع عمومی سازمان در جریان است.

پس از طی این مراحل قرار است در مرحله بعدی این انتخابات، مجمع عمومی منتخبان جدید سازمان نظام پرستاری که نزدیک به 200 نفر خواهند بود، اعضای شورای عالی دوره ششم این سازمان را انتخاب می کنند و اعضای شورای عالی جدید نیز رئیس کل سازمان را برای یک دوره چهارساله انتخاب می کنند.

نکته مهم و بحث برانگیز این است که رئیس کل فعلی سازمان نظام پرستاری که در طول 20 سال گذشته و پنج دوره فعالیت این سازمان در چهار دوره رئیس این سازمان بوده است اکنون خود در قامت یکی از سه ائتلاف رقیب انتخاباتی این دوره حضور دارد، بنابراین نامه نگاری او در قامت رئیس فعلی با منتخبان جدید سوال برانگیز است.

طبق قانون، نمایندگان مجمع نظام پرستاری در انتخاباتی که طی ماههای آتی برگزار می شود، می توانند سرنوشت شورای عالی و رئیس کل دوره ششم این سازمان را تعیین کنند بنابراین با توجه به اینکه اعتبارنامه منتخبان دوره قبل این سازمان به پایان رسیده نمی تواند، به عنوان رئیس سازمان به منتخبان جدید نامه رسمی بنویسد به خصوص که خود رقیب انتخاباتی است و به رأی منتخبان جدید نیاز دارد.

رقبای انتخابات نظام پرستاری

اقدام بی سابقه رئیس سازمان نظام پرستاری در  نامه نگاری رسمی با منتخبان جدید و دعوت آنها به نشست توجیهی در تهران در محافل پرستاری به نوعی سوء استفاده از موقعیت در انتخابات نظام پرستاری تعبیر شده است زیرا حکم رئیس کل دوره پنجم، اعتباری برای منتخبان دوره ششم ندارد.

در ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری سه گروه یا ائتلاف با هم رقابت می کنند، یکی از آنها ائتلاف همه است که همان گروه فعلی مستقر در سازمان نظام پرستاری هستند. دوم ائتلاف عدالتخواهان هستند که محمد شریفی مقدم سخنگوی آن است و سوم ائتلاف آرمان پرستاری که احمد نجاتیان سخنگویی آن را به عهده دارد.

شکایت ها

در جریان برگزاری این انتخابات شائبه ها و تخلفات مختلفی نیز گزارش شده است به طوری که محمد شریفی مقدم در گفت و گوی اختصاصی با ساعت سلامت اعلام کرد که طی نامه ای به رئیس هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات موارد تخلفات مشاهده شده را که به خصوص در شهر تهران بوده گزارش کرده است.

او به موارد متعدد مطرح شده در این نامه شکایت اشاره کرد که بر خلاف آیین نامه برگزاری انتخابات نظام پرستاری بوده، مانند کنترل نشدن کارت ملی شرکت کنندگان و رأی دادن بدون کارت ملی به خصوص در تهران یا حضور نماینده یکی از ائتلاف ها در هیئت اجرایی انتخابات تهران که به گفته او به اطلاع هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رسیده است.

ائتلاف آرمان پرستاری نیز طی یک نامه جداگانه موارد متعدد تخلفات انتخاباتی را طی نامه ای خطاب به دکتر علیرضا رحیم نیا، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرده است که برخی موارد آن با موارد شکایت ائتلاف عدالتخواهان مشترک است.

 البته در این نامه به موارد دیگری مانند پخش برنامه زنده پرسشگر در شبکه آموزش سیما که با حضور نمایندگان دو ائتلاف انتخاباتی و بدون حضور نمایندگان ائتلاف آرمان برگزار شد، نیز اشاره شده است.

در این نامه به موارد متعددی اشاره شده است که پخش برنامه زنده از اینستاگرام در شب انتخابات نظام پرستاری توسط مسئولان فعلی سازمان نظام پرستاری (ائتلاف همه) در زمان ممنوعیت تبلیغات، رأی دادن بدون کارت ملی در حوزه انتخابیه تهران، حضور نماینده یکی از ائتلاف ها در هیئت اجرایی تهران، درز اطلاعات هیئت اجرایی و نظارت در کانال های اطلاع رسانی این ائتلاف، تاخیر دو ماهه در برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پرستاری و … اشاره شده است.

نامه عجیب رئیس دوره پنجم برای منتخبین دوره ششم

در نامه ائتلاف آرمان به رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پرستاری که یک نسخه آن در اختیار ساعت سلامت قرار گرفته است همچنین به نامه نگاری های متعدد رئیس دوره پنجم سازمان نظام پرستاری با هیات مدیره های منتخب دوره ششم نظام پرستاری و دخالت در وظایف صریح هیاتهای نظارت و اجرایی نیز اشاره شده است ( پیوست 1).

علاوه بر آن در بند ه این نامه به «برنامه ریزی برای جلسات تبلیغاتی و انتخاباتی با استفاده از منابع سازمان» اشاره شده که به نامه مورخ چهارم آبان رئیس دوره پنجم سازمان نظام پرستاری خطاب به هیئت مدیره های دوره ششم اشاره دارد که در این نامه از آنها خواسته است در جلسه آشنایی با قانون، ساختار و وظایف سازمان نظام پرستاری، آیین نامه ها و … در تاریخ سه شنبه 9 آبان در تهران حضور یابند ( پیوست 2) که بسیار عجیب و شائبه برانگیز است.

در پایان نامه شکایت ائتلاف آرمان پرستاری به رحیم نیا رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پرستاری آمده است: با توجه به موارد پیشگفت ائتلاف بزرگ پرستاری آرمان از جناب عالی درخواست دارد تا ضمن تذکر رعایت امر بی طرفی به اعضای محترم هیاتهای نظارت و اجرایی در انتخابات شورای عالی، ترتیبی اتخاذ فرمائید تا نظارت بیشتری بر تبلیغات به خصوص در ایام روز پرستار مبذول گردد.

اخبار مرتبط

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

تعلل وزارت بهداشت در برگزاری به موقع انتخابات نظام پرستاری

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان: با قدرت در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری شرکت می‌کنیم

نقش مجمع نمایندگان نظام پرستاری در دوره جدید تقویت می‌شود

سخنگوی ائتلاف آرمان: پرستاران به تغییر در نظام پرستاری رأی دادند

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود

اعتبارنامه منتخبان انتخابات نظام پرستاری به زودی صادر می‌شود

سوءاستفاده از نقص قانون در نظام پرستاری

نقطه سیاه کارنامه نظام پرستاری

هوای تازه در نظام پرستاری

درخواست پرستاران ایران از شورای بین‌المللی پرستاران برای حمایت از مردم غزه

پاسخ مدیر ارشد ICN به نامه پرستاران ایران درباره غزه: عمیقا نگرانیم

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها