Generic filters

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان: با قدرت در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری شرکت می‌کنیم

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان گفت: پیروزی نسبی ائتلاف عدالتخواهان در مرحله اول انتخابات نظام پرستاری نشانه آگاهی پرستاران و رأی آنها به صداقت و مطالبه گری است و با قدرت در مراحل بعدی این انتخابات هم شرکت می کنیم.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: مرحله اول انتخابات سازمان نظام پرستاری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره های 159 شهر با مشارکت حدود 50 هزار نفر که بیش از دوره های قبل بود در روز 7 مهر برگزار شد و مراحل رسیدگی به شکایات و تایید نتایج اولیه در حال انجام است.

وی گفت: این انتخابات در حدود 15 هیئت مدیره به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها برگزار نشد و در انتخابات میان دوره ای اعضای هئیت مدیره این شهرها نیز انتخاب می شوند.

شریفی مقدم افزود: هنوز نتایج هیئت مدیره نظام پرستاری برخی شهرها به طور رسمی اعلام نشده است اما نتایج شهرهای اعلام شده نشان می دهد که جامعه پرستاری اقبال زیادی به ائتلاف عدالتخواهان دارند و در تعداد بسیاری از شهرها فهرست کاندیداهای ائتلاف عدالتخواهان پیروز شده است.

دبیر کل خانه پرستار افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد به جز انتخابات هیات مدیره تهران که با حواشی همراه بود در بقیه شهرستانها انتخابات بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد.

شکایت می کنیم

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان گفت: در مورد انتخابات نظام پرستاری در هیئت مدیره تهران مسائلی وجود داشت که مستندات و شواهد آن را به هیئت نظارت مرکزی این انتخابات ارائه خواهیم کرد. مسائلی که برخی موارد آن را بنده در توئیتر منتشر کردم و امیدواریم هیئت نظارت مرکزی بر این انتخابات که حتما مستندات بیشتری دارند به شکایت و اعتراض های واصله رسیدگی کنند.

وی افزود: شواهد موجود نشان می دهد که بر خلاف آیین نامه انتخابات نظام پرستاری در برخی شعب اخذ رأی انتخابات نظام پرستاری کارت ملی رأی دهندگان کنترل نشده و رأی دهندگان می توانستند بدون ارائه کارت ملی و فقط با ارائه کارت نظام پرستاری رأی دهند.

شریفی مقدم ادامه داد: در برخی شعب اخذ رأی انتخابات نظام پرستاری در تهران حتی عکس رأی دهندگان نیز با کارت آنها مطابقت داده نمی شد. با این حال جدا از انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در کل کشور تخلف یا اتفاق خاصی در روند برگزاری انتخابات رخ نداد.

وی گفت: در تهران حضور اعضای برخی ائتلاف ها در هیات های اجرایی انتخابات، یا مسائلی که در برخی صندوق های بیمارستانهای خاص رخ داده بود یا عدم حضور نمایندگان همه ائتلاف ها در صندوق های اخذ رأی در مواردی شائبه برانگیز بود که حتما هیات نظارت مرکزی بر انتخابات نظام پرستاری به این موارد رسیدگی خواهد کرد.

شریفی مقدم افزود: در صورتی که شایعات مطرح درباره انتخابات هیئت مدیره تهران صحت داشته باشد، به نحوی که در نتیجه نهایی هیئت مدیره این شهر تاثیرگذار باشد حتما اقدامات قانونی از سوی هیئت نظارت صورت خواهد گرفت.

در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری هم شرکت می کنیم

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان افزود: اکنون مرحله اول انتخابات نظام پرستاری در هیئت مدیره شهرهای مختلف برگزار شده و به زودی پس از اعلام نظر نهایی هیئت نظارت مرکزی، اعضای هیئت مدیره های نظام پرستاری در شهرهای مختلف مشخص می شود و هیئت مدیره ها پس از تشکیل جلسه باید نمایندگان خود را برای مجمع عمومی دوره ششم نظام پرستاری معرفی کنند.

وی ادامه داد: رأی بالای جامعه پرستاری به ائتلاف عدالتخواهان در شهرهای مختلف نشان می دهد جامعه پرستاری افرادی را انتخاب می کنند که با آنان صادق باشند و در عین حال مستقل، شجاع، مطالبه گر، پاسخگو و برخواسته از بدنه جامعه پرستاری باشند.

شریفی مقدم گفت: پرستاران به دنبال حق و حقوق قانونی خود هستند به همین علت رأی آنها به کسانی خواهد بود که سختی کار، شب کاری و مشکلات حرفه پرستاری را از نزدیک لمس کرده باشد و اولویت آنها منافع کل جامعه پرستاری باشد.

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان افزود: این ائتلاف با احترام به رأی و خواست پرستاران در سراسر کشور با قدرت در مراحل بعدی این انتخابات که انتخاب اعضای شورای عالی و هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری شرکت خواهد کرد.

49 هزار پرستار رأی دادند

به گزارش ساعت سلامت، ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری 7 مهر در 159 شهر برگزار شد. از حدود بیش از 250 هزار نفر جامعه پرستاری ایران، به گفته علیرضا رحیم نیا رئیس هیئت نظارت مرکزی بر این انتخابات در این دوره 49 هزار و 235 نفر رأی دادند که حدود 3 برابر دوره قبل است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پرستاری افزود: پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات نظام پرستاری در هر هیئت مدیره معترضان 48 ساعت برای اعلام شکایت یا موارد اعتراض خود فرصت دارند.

رحیم نیا تاکید کرد: هیچ مشکلی در فرآیند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری نبود. برخی گزارش ها از مشکلات جزیی مانند حضور یکی از کاندیداها در یکی از شعب و تبلیغ برای رأی دادن به خودش در بین افراد حاضر در صندوق رأی گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم که این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود.

وی گفت: افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند به هیچ عنوان موفق به رأی دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بوده اقدام به رأی دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رأی همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضورا و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می کرد.

اخبار مرتبط

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تایید شد

صلاحیت ۴۵ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند

هوای تازه در نظام پرستاری

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

پرستاران کاهش بودجه تعرفه گذاری را نادیده بگیرند

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها