Generic filters
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت:

صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت و پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت اعلام کرد: از 4114 نفر داوطلب انتخابات این دوره سازمان نظام پرستاری ۱۰۵ نفر رد صلاحیت شده بودند که معادل 1.4 درصد داوطلبان است. با این حال وزارت بهداشت در مرحله تجدیدنظر خواهی، صلاحیت 45 از رد صلاحیت شدگان را تأیید کرد.

به گزارش ساعت سلامت، علیرضا رحیم نیا افزود: رد صلاحیت‌ها توسط پنج نهاد ناظر پیش بینی شده در قانون انجام شده است و از 4114 نفری که در انتخابات این دوره هیات مدیره های نظام پرستاری نامزد شده بودند، در مجموع ۱۰۵ نفر معادل یک و ۴ دهم درصد کل نامزدها رد صلاحیت شده اند که عدد خیلی کمی است.

رحیم نیا گفت: از ۱۰۵ نفری که صلاحیت آنها رد شده بود ۹۸ نفر به هیئت تجدیدنظر مستقر در وزارت بهداشت درخواست بررسی مجدد دادند و وزارت بهداشت به عنوان عضو ناظر ۴۵ نفر از آنها را تأیید صلاحیت کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در خصوص ساز و کار هیئت تجدید نظر مستقر در وزارت بهداشت، گفت: در این هیئت دو نماینده را وزیر بهداشت تعیین می‌کند، دو نفر از نمایندگان سازمان نظام پزشکی، یک نفر از وزارت کشور و یک نفر هم از دادستانی دوباره پرونده رد صلاحیت شدگان را بررسی کرده و نتیجه بررسی‌ها تأیید ۴۵ نفر از رد صلاحیت شدگان بود.

هیج سفارشی برای تایید یا رد صلاحیت‌ها نبوده است

رحیم نیا گفت: این تأیید صلاحیت‌ها هیچ ارتباطی با مطالبی که در فضای مجازی رد و بدل می‌شود ندارد. بنده به عنوان مسئول نهاد نظارتی هیئت تجدیدنظر انتخابات نظام پرستاری مستقر در وزرات بهداشت، عرض می‌کنم که نه کسی با من تماس گرفته، نه در صورت تماس از کسی سفارش می‌پذیریم.

وی تاکید کرد: اینکه در فضای مجازی می‌گویند چه کسانی پشت پرده به وزارت بهداشت فشار آوردند تا این افراد تأیید صلاحیت شدند هرگز چنین چیزی نبوده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت گفت: نسبت به دوره قبل که ۳ هزار و ۵۴۱ نفر در انتخابات نظام پرستاری نامزد بودند شاهد افزایش ۱۵ درصدی داوطلبان هستیم.

وی افزود: نظر وزارت بهداشت این است که انتخابات پر شوری در شهرهای مختلف برگزار شود به همین دلیل کسانی که می‌توانستیم با اغماض تأیید صلاحیت کنیم این ۴۵ نفر هستند.

رحیم نیا گفت: انتخابات نظام پرستاری ه هفتم مهر در زمان تعیین شده، طبق قانون، در همه دانشگاه‌ها باید برگزار می شود و تعداد صندوق‌ها به نسبت پرستارها در نظر گرفته می شود. برنامه ریزی مناسبی نیز برای نظارت و سرکشی به صندوق‌ها تنظیم شده و انتخابات نظام پرستاری در ۱۶۰ شهر برگزار می‌شود.

منبع: صدا و سیما

اخبار مرتبط

هوای تازه در نظام پرستاری: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تایید شد: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

صلاحیت دبیرکل خانه پرستار در انتخابات نظام پرستاری رد شد: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

دستورالعمل تعرفه پرستاری اصلاح شد: صلاحیت 45 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

منبع: مهر

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها