Generic filters

تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی در سال 1401

بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۴۰۱، امسال از ۷۰۰ خدمت دندانپزشکی ۲۶۷ خدمت تعرفه‌گذاری شده است.

بر این اساس برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ تعرفه دندانپزشکی بعد از ۴۰ سال به صورت رسمی ابلاغ شد. بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت جزء حرفه‌ای خدمات دندانپزشکی در همه بخش‌ها یکسان دیده شده است.

تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی که برای اولین بار به طور اختصاصی در پایگاه خبری ساعت سلامت منتشر می‌شود. این تعرفه‌ها شامل تعرفه‌های ۲۶۷ خدمت دندانپزشکی است که به طور جداگانه برای دندانپزشکان عمومی و متخصص با نرخ‌های متفاوت تعیین شده است.

این تعرفه‌ها برای هر کدام از گروه‌های دندانپزشکان عمومی و متخصص در سه بخش دولتی، غیر دولتی و خصوصی تعیین شده است. به این ترتیب تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی شامل ۱۶۰۲ تعرفه مختلف دندانپزشکی است که به تفکیک اعلام می‌شود.

این تعرفه‌ها شامل خدمات مختلفی از جمله معاینه، تصویربرداری، ترمیم، روکش، درمان ریشه، پیوند جایگزین استخوان، جرم گیری، انواع جراحی، روکش، کشیدن دندان، ارتودنسی، سفید کردن و خدمات متنوع دیگری است.

به عنوان مثال تعرفه خدمات ترمیم دندان با آمالگام سه سطحی برای دندان شیری یا دائمی توسط دندانپزشک عمومی در بخش دولتی ۴۳۲ هزار و ۶۷۹ تومان، در بخش غیر دولتی ۵۴۳ هزار و ۵۱۰ تومان و در بخش خصوصی ۶۳۲ هزار و ۴۷۳ تومان مصوب شده است.

در صورتی که خدمات ترمیم دندان با آمالگام سه سطحی توسط دندانپزشک متخصص انجام شود. تعرفه آن در بخش دولتی ۴۸۱ هزار و ۵۴۹ تومان، در بخش غیر دولتی ۵۹۲ هزار و ۳۸۰ تومان و در بخش خصوصی ۶۸۱ هزار و ۳۴۳ است.

تعرفه های دندانپزشکی سال 1401

تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1401