Generic filters

غذا و دارو

کرونا

آسترازنکا عوارض لخته واکسن کووید این شرکت را تایید کرد

شرکت آسترازنکا، غول صنعت داروسازی، سرانجام تایید کرد که واکسن کووید این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

داروفروشی اینترنتی

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی ابلاغ شد و پس از ۶ ماه در سراسر کشور به صورت رسمی اجرا می‌شود.

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارند و بدهی بیمه ها به داروخانه ها توان مالی این مراکز را به شدت پایین آورده است.

متفورمین پرفروش‌ترین داروی سال

رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرفترین داروی کشور در سال گذشته بود.

گزارش تخلفات دستگاههای دولتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای ارجاع به قوه قضاییه

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلایل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و تخلفات قانونی دستگاههای دولتی برای ارجاع به قوه قضائیه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

سازمان غذا ودارو

ناکارآمدی سازمان غذا و دارو علیه بیماران هموفیلی بیداد می‌کند

کانون هموفیلی ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به عملکرد سازمان غذا و دارو در تامین داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی انتقاد کرد و از وزیر بهداشت خواست با بررسی عملکرد این سازمان نسبت به اصلاح روند موجود اقدام کند.