Generic filters
رئیس هیأت نظارت انتخابات نظام پرستاری:

معترضان به نتایج انتخابات نظام پرستاری 48 ساعت فرصت دارند

رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: 49 هزار پرستار در انتخابات سازمان نظام پرستاری شرکت کردند و مشارکت این دوره نسبت به دوره قبل 3 برابر شد. افراد معترض به این انتخابات 48 ساعت برای اعلام اعتراض فرصت دارند.

به گزارش ساعت سلامت، علیرضا رحیم نیا افزود: بر اساس برنامه اولیه، زمان انتخابات سازمان نظام پرستاری از ساعت 7 تا 19 روز جمعه 7 مهرماه بود که برای مشارکت بیشتر جامعه پرستاری تا ساعت 20 تمدید شد.

وی افزود: این انتخابات برای تعیین هیات مدیره نظام پرستاری در 159 شهرستان انجام شد. هر کدام از این هیات ها، 9 عضو دارند که شامل 6 نفر پرستار، دو بهیار و یک نفر از گروه اتاق عمل یا هوشبری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت یادآور شد: در این انتخابات 49 هزار و 235 رأی در 655 صندوق رای شامل 417 صندوق ثابت و 238 صندوق سیار، ثبت شد.

رحیم نیا گفت: خوشبختانه انتخابات با شور و انگیزه فراوان جامعه پرستاری در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: نتایج اولیه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری به هیات نظارت مرکزی ارسال شده و افراد معترض، 48 ساعت وقت دارند که اعتراض خود را در هیات های نظارت شهرستانها اعلام کنند تا در هیات نظارت مرکزی طرح و بررسی شود.

رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم با حداکثر بی طرفی و پرهیز از شائبه ها، انتخابات به نفع جامعه پرستاری برگزار شود البته همیشه افرادی هستند که دوست دارند نشان دهند یک سیستم، به دنبال مهندسی انتخابات است اما وزارت بهداشت در این زمینه کاملا بی طرف بود.

انتخابات نظام پرستاری مشکلی نداشت

رحیم نیا تاکید کرد: هیچ مشکلی در فرآیند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری نبود. برخی گزارش ها از مشکلات جزیی مانند حضور یکی از کاندیداها در یکی از شعب و تبلیغ برای رأی دادن به خودش در بین افراد حاضر در صندوق رای گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم که این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود.

وی گفت: افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند به هیچ عنوان موفق به رأی دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بوده اقدام به رأی دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رأی همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضورا و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می کرد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پرستاری تاکید کرد: بر اساس قانون، اعتراضات کاندیداها در فرصت 48 ساعته پس از اعلام نتایج اولیه به هیات های نظارت شهرستانها ارائه و یک روز بعد، بررسی آن در هیات نظارت مرکزی آغاز می شود.

وی گفت: 5 روز زمان خواهیم داشت که این اعتراضات را بررسی و پس از آن نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم. تلاش ما این است در سریعترین زمان، نتایج نهایی اعلام شود.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط

مشارکت ۱۹ هزار پرستار در انتخابات نظام پرستاری تا ظهر امروز

صلاحیت ۴۵ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند

هوای تازه در نظام پرستاری

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها