Generic filters

اعتراف معاون درمان به ضعف عملکرد؛ خدمات زیبایی در ایران بی سر و سامان است

معاون درمان وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده که خدمات پزشکی زیبایی «باید» ساماندهی شود. ظاهرا او خواسته مسئولیت خودش را به خودش یادآوری کند. او البته دو «باید» دیگر هم گفته است اینکه رسانه ها «باید» در این زمینه اطلاع رسانی کنند و پزشکان «باید» استانداردها را رعایت کنند.

به گزارش ساعت سلامت، سعید کریمی به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت ظاهرا فراموش کرده که خود او مسئول ساماندهی نظام درمانی کشور و جلوگیری از آسیب به مردم است و اگر قرار به ساماندهی، نظارت بر عملکرد پزشکان، جلوگیری از دخالت غیر پزشکان یا حتی اطلاع رسانی به مردم باشد همه اینها جزو وظایف ذاتی معاونت درمان است که ظاهرا بر زمین مانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه کمیته علمی خدمات پزشکی در زیبایی که در معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شده، حرف های قشنگی زده است اما معلوم نیست، مسئول آسیب هایی که به علت ضعف عملکرد معاونت درمان به مردم وارد می شود، چه کسی است؟

کریمی گفته است: خدمات پزشکی زیبایی در کشور بسیار گسترده شده و نیازمند ساماندهی است و ارائه دهندگان خدمات پزشکی زیبایی «باید» در چهارچوب استانداردها و ملاحظات تعیین شده توسط وزارت بهداشت فعالیت کنند.

وی افزود: موضوع ایمنی برای بیماران بسیار مهم است و «نباید» هیچ آسیبی به بیمار برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت که مدام برای دیگران از لفظ «باید» و «نباید» استفاده می کند، افزوده است: در زمینه خدمات پزشکی زیبایی، مردم «باید» اطلاع و آگاهی کافی داشته و رسانه ها «باید» اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: زمانی که فردی برای خدمات زیبایی به پزشک مراجعه می کند حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی کشور استعلام کرده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کند در غیر این صورت مراجعه به غیر پزشک می تواند آسیب های جدی ایجاد کند.

دکتر کریمی بیان داشت: استانداردهایی توسط وزارت بهداشت برای خدمات زیبایی تدوین شده است و پزشکان باید براساس استانداردهای ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی کنند.

وی گفت: همچنین «باید» نظارت های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک در امور پزشکی صورت پذیرد که این کار مستلزم همکاری بین بخشی از جمله ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی، قوه قضائیه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در این زمینه قوانین مشخصی وجود داد. لایحه ای نیز در زمینه تشدید جرایم این قبیل اقدامات تدوین و ارسال شده است تا قانون بازدارنده‌ای برای مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی تصویب و ابلاغ شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قرارگاه نظارت بر سلامت طی دو سال اخیر در محل معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده و تاکنون 46 جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

وی افزود: در شش ماه اول امسال، 2 هزار و 600 پرونده در زمینه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر کریمی افزود: از قوه قضائیه درخواست داریم تا در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کرده و مجازات بازدارنده ای برای افراد فاقد صلاحیت که در امور پزشکی دخالت کرده، به جان مردم آسیب می زنند، اعمال کنند.

جراحی

بر اساس گزارش وزارت بهداشت در نخستین جلسه کمیته علمی خدمات پزشکی در زیبایی، نمایندگانی از همه گروه های پزشکی و ذی نفعان حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت البته برخی مسائل را در این سخنرانی خود بیان نکرده از جمله اینکه چرا باید در کشور افراد غیر پزشک بتوانند خدمات پزشکی آن هم در حد جراحی و خدمات زیبایی را بدون هیچ هراسی انجام دهند. دوم اینکه چرا این همه پزشکان دارای مجوز بدون رعایت استانداردها دست به اعمال جراحی زیبایی می زنند بدون اینکه سرنوشت پرمخاطره و غم انگیز قربانیان شان برای کسی مهم باشد.

سوال سوم این است که چرا باید در کشور این همه نهادهای مسئول از وزارت بهداشت، نظام پزشکی، دادگاهها، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات وجود داشته باشند و بعد در زیر سایه آنها این همه مراکز کوچک و بزرگ خدمات پزشکی زیبایی با سلامت و جان مردم بازی کنند، در نهایت نیز معلوم نباشد، چه کسی مسئول است.

بیشتر بخوانید:

مداخله‌گران امور پزشکی فقط ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند

مداخله پزشک نماها در امور درمان به شدت افزایش یافته است

برخورد جدی با مداخله‌گران امور پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف

قوانین برای شیادان در امور پزشکی تلطیف شده است

بساط پزشک‌نماها بدون ترس از مجازات هر روز گسترده‌تر می‌شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها