Generic filters
دستیار ویژه وزیر بهداشت اعلام کرد

ملاقات گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل با انجمن برخی بیماری‌ها/ صادرات واکسن به ونزوئلا

دستیار ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صادرات 200 هزار واکسن ایرانی کرونا به ونزوئلا خبر داد و گفت: اتفاق خوبی سال قبل رخ داد که گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل مسئول تهیه گزارش آثار زیانبار تحریم‌های ظالمانه بر ایران شد و ملاقات‌هایی با انجمن‌ها، بیماران و مسئولان داشت.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین نیکنام در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای حوزه دیپلماسی سلامت و در آستانه هفته دولت برگزار شد، افزود: ۲۰۰ هزار واکسن کرونا به همراه ۲۰۰ هزار واکسن هپاتیت به ونزوئلا صادر شده است؛ ضمن اینکه واکسن‌هایی به نیکاراگوئه اهدا شده است.

دکتر نیکنام گفت: تعمیق همکاری با سازمان‌های بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که سال گذشته گزارشگر حقوق بشر درباره تأثیر تحریم دیداری از ایران داشت و در نهایت بیانیه‌ای تنظیم کرد و به عنوان گزارش رسمی در سازمان ملل به ثبت رسید که مربوط به آثار سوِء تحریم بر سلامت بود.

وضعیت سلامت در ایران از افغانستان، پاکستان و عراق بهتر است

وی به فعالیت گروه ۵ متشکل از کشور‌های ایران، افعانستان، پاکستان، عراق و سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد افزود: از نظر سلامت وضع بهتری نسبت به کشور‌های همسایه داریم. در دولت سیزدهم سه اجلاس بین اعضای گروه ۵ برگزار شده و در خصوص بهداشت و تجمعات مذهبی به تبادل نظر پرداخته شد. همکاری گروه ۵ در دنیا نمونه است و در آینده نزدیک اجلاس بعدی را در مهرماه با محوریت غذا و دارو برگزار می‌کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عضویت دائمی شانگهای درآمده و رئیس جمهوری نیز در اجلاس شانگهای از اعلام آمادگی ایران برای ایجاد دبیرخانه دائمی سلامت سخن گفت.

7 هزار دانشجوی پزشکی خارجی در ایران تحصیل می کنند

نیکنام با اشاره به موضوع توریسم سلامت در ایران گفت: بیش از یک میلیون بیمار خارجی برای درمان به ایران می‌آیند و ۷ هزار دانشجو‌ی پزشکی خارجی از ۴۰ کشور در ایران تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: رتبه شانزدهم در حوزه آموزش را در جهان کسب کردیم؛ ضمن اینکه اولین شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در کربلا با نام سبطین که شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران است ایجاد شده که ۱۶۰ دانشجوی پزشکی و ۶۰ دانشجوی پرستاری دارد. همه هزینه ایجاد دانشگاه توسط عتبه حسینیه(ع) تامین شده است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، گفت: همچنین شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غنا، شعبه دانشگاه علوم پزشکی در تاجیکستان و شعبه دانشگاه بقیه الله در لبنان ایجاد خواهد شد.

نیکنام گفت: اخذ گواهینامه اعتباربخشی بین‌المللی توسط بیمارستان‌ها بسیار مهم و در حوزه گردشگری سلامت حائز اهمیت است. ۲۵۰ مرکز درمانی کشور گواهینامه آی پی دی دارند.

98 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

وی گفت: بر ۷۰ درصد حجم مالی در حوزه سلامت مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است. ۱۸۰ شرکت تولید دارو، ۶۵ مرکز تولید مواد اولیه دارویی و ۵۶ شرکت پخش دارویی در کشور داریم. ضمن اینکه ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: قیمت دارو‌های ایران در سطح بین‌المللی مناسب و از کیفیت بالایی برخوردار است. این کار ظرفیت خوبی برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در کشور ایجاد می‌کند.

نیکنام اظهار کرد: سومین حوزه مالی بزرگ در دنیا بعد از نفت و اسلحه، دارو و تجهیزات پزشکی است به نحوی که بالغ بر ۷۰ درصد گردش مالی سلامت در دنیا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

دستیار ویژه وزیر بهداشت افزود: در بخش داروهای‌ «های تک» بسیار پیشرفته هستیم و ۶ واکسن کرونا تولید کردیم؛ البته کمبود‌هایی وجود دارد.

تولید ربات های جراحی از راه دور در کشور

وی گفت: در حوزه داروهای های تک و واکسن نسل نوین هم قوی هستیم. پنج هزار شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی داریم و بسیاری از تجهیزات پیشرفته مانند ربات جراحی از راه دور در کشور تولید می‌شود.

نیکنام یادآور شد: هدایت صاحبان سرمایه برای توسعه فعالیتها در حوزه سلامت مورد توجه است. ضمن اینکه تولید مشترک نیز از جمله دیگر فعالیت‌ها در حوزه بین‌الملل است.

وی توسعه تخت بیمارستانی با استفاده از سرمایه خارجی و ایجاد کارخانه تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور‌های دیگر را از جمله محور‌های فعالیت‌های این بخش وزارت بهداشت برشمرد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها