Generic filters
سخنگوی ائتلاف آرمان اعلام کرد

تعلل وزارت بهداشت در برگزاری به موقع انتخابات نظام پرستاری

احمد نجاتیان

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری اعلام کرد: با تعلل وزارت بهداشت در برگزاری به موقع انتخابات شورای عالی نظام پرستاری، اکنون مشروعیت ارکان این سازمان در هاله ابهام است.

به گزارش ساعت سلامت، احمد نجاتیان با انتشار پیامی در اینستاگرام درباره روند برگزاری انتخابات نظام پرستاری نوشت: طبق زمان بندی آیین نامه انتخابات نظام پرستاری که توسط سازمان نظام پرستاری تهیه شده و به امضای وزیر بهداشت رسیده، از زمان اعلام انتخابات توسط سازمان نظام پرستاری (12 اردیبهشت 1402) حداکثر ظرف 5 ماه باید انتخابات شورای عالی نظام پرستاری برگزار می شد.

وی ادامه داد: بر خلاف آیین نامه اجرایی انتخابات نظام پرستاری با تعلل وزارت بهداشت و عدم اعتراض سازمان نظام پرستاری این زمان بندی انجام نشده و به همین علت اکنون با سپری شدن زمان قانونی (برگزاری انتخابات نظام پرستاری) عملا مشروعیت قانونی ارکان این سازمان در هاله ابهام است.

قانون چه می گوید

بر اساس ماده 17 قانون سازمان نظام پرستاری، هر دوره از انتخابات نظام پرستاری باید ‌سه ماه قبل از اتمام دوره قبل با اعلام رئیس کل سازمان و همزمان با تشکیل هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شروع شود.

شروع هر دوره از فعالیت سازمان نظام پرستاری از زمان صدور اعتبارنامه اعضای این سازمان است. طبق اعلام وزارت بهداشت،‌ اعتبارنامه های متنخبان پنجمین دوره این سازمان 13 مرداد سال 1398 صادر شده است. بنابراین شروع روند انتخابات ششمین دوره باید از 12 اردیبهشت 1402 با نامه رئیس کل این سازمان آغاز می شد و بر اساس آیین نامه اجرایی بعد از حدود 5 ماه انتخابات شورای عالی این سازمان نیز برگزار می شد.

مستندات موجود نشان می دهد، رئیس کل سازمان نظام پرستاری نامه اول اعلام شروع انتخابات را طبق زمان قانونی در اردیبهشت 1402 خطاب به وزیر بهداشت نوشته است اما پس از اشکالاتی که وزارت بهداشت به آیین نامه ارسالی سازمان نظام پرستاری گرفت،‌ نامه دوم مبتنی بر اصلاح آیین نامه پس از گذشت دو ماه خطاب به وزیر بهداشت صادر شد.

این تاخیر موجب تاخیر در روند کلی انتخابات نظام پرستاری و به تبع آن انتخابات شورای عالی نظام پرستاری شده است. اگر انتخابات طبق زمان بندی قانونی انجام می شد اکنون باید انتخابات شورای عالی دوره ششم نیز برگزار شده و ارکان جدید سازمان فعالیت خود را آغاز می کردند.

اما تاخیر در شروع برگزاری روند انتخابات نظام پرستاری باعث شد، اکنون با گذشت بیش از دو ماه از زمان اتمام اعتبارنامه اعضای این سازمان، هنوز ارکان جدید این سازمان شامل شورای عالی و هیئت رئیسه تشکیل نشده و مشروعیت قانونی ارکان این سازمان در دوره پنجم در هاله ابهام است.

اخبار مرتبط:

نقش مجمع نمایندگان نظام پرستاری در دوره جدید تقویت می‌شود

سخنگوی ائتلاف آرمان: پرستاران به تغییر در نظام پرستاری رأی دادند

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود

سوءاستفاده از نقص قانون در نظام پرستاری

درخواست پرستاران ایران از شورای بین‌المللی پرستاران برای حمایت از مردم غزه

پاسخ مدیر ارشد ICN به نامه پرستاران ایران درباره غزه: عمیقا نگرانیم

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها