Generic filters
وزیر بهداشت:

علما خانواده های متدین را به فرزندآوری تشویق کنند/ با موارد سقط جنین برخورد می کنیم

دکتر عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت از 4درصد در اوایل انقلاب به 1.5 درصد رسیده و شرایط بحرانی است. علما خانواده های متدین را به فرزندآوری دعوت کنند. زایمان رایگان شده و هر کسی که اقدام به سقط جنین کند، برخورد می شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است.

وی ادامه داد: به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم و در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت می رویم. قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

عین اللهی گفت: زایمان رایگان شده است. فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

وی افزود: سقط جنین یک جنایت است. افرادی که آزمایش بارداری آنها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد، هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد، برای فرزندآوری باید مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید برای همه  افراد جامعه پرونده سلامت تشکیل شود. باید برای تشکیل این پرونده خانه به خانه سر بزنیم، افراد باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند، با اجرای این طرح هزینه پزشک عمومی و بستری تا ۹۵ درصد پوشش داده می‌شود.

4100 پروزه نیمه تمام در وزارت بهداشت باقیمانده است

عین اللهی همچنین درباره پروژه های عمرانی وزارت بهداشت گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت. از این تعداد ۱۴۰۰ پروژه تکمیل و به‌بهره‌برداری رسید و تکمیل سایر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت شاهد  فوت روزانه۷۰۰ نفر بر اثر کرونا، ابتلای ۵۰ هزار نفر و بستری ۲۰ هزار نفر بودیم، واکسیناسیون کرونا با قوت آغاز شد و تمام مکان‌ها به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد. روزانه یک میلیون و ۶۰۰ واکسن در کشور تزریق می‌شد و در آذر ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به حد قابل قبولی رسید.

عین اللهی گفت: از ابتدای کرونا تا آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در کشور گزارش شد. تعداد فوتی‌ها از این زمان تاکنون ۲۲ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به بیمه ۶ میلیون نفر در دولت سیزدهم، افزود: بیشتر این افراد جزو دهک‌های یک تا سه هستند و برای این منظور ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها