Generic filters

سخنگوی ائتلاف آرمان: پرستاران به تغییر در نظام پرستاری رأی دادند

احمد نجاتیان

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری گفت: پرستاران در انتخابات نظام پرستاری نشان دادند که از عملکرد سازمان نظام پرستاری رضایت ندارند و به تغییر در این سازمان رأی دادند تا با حضور افرادی تازه نفس، صادق، عملگرا و با اندیشه و توان برخاسته از بدنه جامعه پرستاری مطالبات صنفی، معیشتی و حرفه ای آنها به نتیجه برسد.

احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری برگزار شد و همان طور که پیش بینی می شد فقط حدود 20 درصد اعضای سازمان نظام پرستاری در این انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: نا امیدی و نارضایتی جامعه پرستاری از عملکرد ضعیف سازمان نظام پرستاری در دوره گذشته باعث شد که حدود 80 درصد جامعه پرستاری در انتخابات سازمان صنفی خود شرکت نکنند. ناتوانی تیم فعلی مستقر در سازمان نظام پرستاری برای حل مشکلات پرستاران باعث شد که اکثریت جامعه پرستاری ترجیح دادند، در این انتخابات مشارکت نداشته باشند.

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری گفت: در دوره گذشته فعالیت سازمان نظام پرستاری شاهد این بودیم که مسئولان این سازمان به جای تعامل با نهادهای سیاستگذار و تصمیم گیر کشور مانند مجلس و دستگاههای دولتی از جمله در تدوین برنامه هفتم با رفتار منفعلانه زمان را از دست دادند و درست در آستانه برگزاری انتخابات برای جنجال آفرینی انتخاباتی دعوت به تجمع مقابل مجلس و وزارت بهداشت کردند.

نجاتیان گفت: بسیاری از پرستاران می پرسند اگر بناست با تجمع مطالبات پرستاری را دنبال کنیم چه نیازی به انتخاب نمایندگان خود در سازمان نظام پرستاری داریم، در حالی که از نمایندگان واقعی خود انتظار داریم توان و قدرت حل مشکلات و اجرای قوانین بر زمین مانده را داشته باشند نه اینکه بعد از چهار سال وعده و وعید بی حاصل درست در آستانه انتخابات برای نمایش انتخاباتی پرستاران را به تجمع دعوت کنند.

تخلفات انتخاباتی را به هیئت نظارت اعلام کردیم

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری درباره روند برگزاری انتخابات نظام پرستاری افزود: در روند انتخابات مرحله اول (هیئت مدیره ها) به خصوص در تهران شاهد بداخلاقی‌ها و برخی تخلفات بودیم که برخی از آنها را به همراه مستندات در زمان قانونی به هیات نظارت ارسال کردیم. امیدواریم هیات مرکزی نظارت با بی طرفی و به دور از مصلحت اندیشی رسیدگی کند.

وی گفت: متاسفانه در تهران شاهد این بودیم که مسئولان سازمان نظام پرستاری که خود نماینده یکی از رقبای انتخاباتی بودند همزمان در هیئت اجرایی تهران نیز حضور داشتند، در حالی که با استفاده از اطلاعات به دست آمده در هیئت اجرایی همزمان به صورت شبانه روزی در ائتلاف خود مشغول برنامه ریزی انتخاباتی بودند.

نجاتیان افزود: با وجود این ترفندهای غیر اخلاقی و بر خلاف ادعاهای تبلیغاتی، این ائتلاف نتوانست رأی مناسبی در کشور به دست آورد و رأی قاطبه پرستاران در سراسر کشور به دو ائتلاف دیگر بود که پیام آن نا امیدی از عملکرد سازمان نظام پرستاری و لزوم تغییر و اصلاح در این سازمان بود به نحوی که مطالبات و خواست واقعی پرستاران در اولویت این سازمان قرار گیرد.

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری ادامه داد: البته هنوز منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات در برخی شهرها و معرفی نمایندگان مجمع نمایندگان هستیم ولی نتایج رسمی اعلام شده در شهرهای مختلف به روشنی پیام تغییر در سازمان نظام پرستاری و توجه به برنامه ریزی و اقدام موثر برای تامین رفاه و بهبود معیشت پرستاران را نشان می دهد.

اهداف ائتلاف آرمان پرستاری

نجاتیان گفت: ائتلاف آرمان پرستاری همان طور که در بیان اهداف و برنامه های خود اعلام کرده به دنبال ایجاد تغییر و دمیدن نفسی تازه در سازمان نظام پرستاری است و معتقد است جریانی که حدود دو دهه بر این سازمان حاکم بوده دیگر نمی تواند نیازهای امروز حرفه پرستاری و انتظارات پرستاران را برآورده کند و باید جای خود را به جوانان و نیروهای تازه نفس بدهد.

وی ادامه داد: ائتلاف آرمان علیرغم شائبه‌های مختلفی که در مورد آن مطرح شد متشکل از فعالان حرفه ای، صنفی و اعضای هیات علمی پرستاری مستقل از سراسر کشور است که به دنبال پیگیری مطالبات پرستاران با جدیت و با نگاه نو و حرفه ای است. 

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری گفت: مشکلات حل نشده پرستاری در سالهای گذشته به روشنی نشان می دهد که امروز نیازمند آینده نگری در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها، تامین رفاه و معیشت پرستاران در عین امید آفرینی و نواندیشی در پرستاری هستیم و این اصول کلی ائتلاف آرمان است.

اقبال پرستاران به نامزدهای ائتلاف آرمان

وی ادامه داد: با توجه به اقبال پرستاران به فهرست نامزدهای ائتلاف آرمان در بسیاری از شهرهای کشور و نتایج خوب و مورد انتظار این ائتلاف در انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری با احترام به رأی پرستاران با انگیزه مضاعف در مرحله دوم این انتخابات که انتخاب اعضای شورای عالی و هیئت رئیسه این سازمان است شرکت می کنیم.

نجاتیان افزود: ائتلاف آرمان اهل شعار و خرج کردن از ارزشها و تبلیغات غیر اخلاقی نیست، کاری که متاسفانه در جریان این انتخابات از سوی برخی چهرهای آشنا برای پرستاران دیده شد، کسانی که برای حفظ جایگاه خود از هر روش ناروا و تخریب رقیب استفاده کردند.

سخنگوی ائتلاف آرمان پرستاری گفت: روزهای رقابت های انتخاباتی پرستاران تمام می شود اما کسانی که برای جبران عملکرد ضعیف خود از ارزشهای ملی و فرهنگی کشور برای رسیدن به اهداف گروهی خود هزینه کردند باید پاسخگوی این عملکرد خود باشند.

اخبار مرتبط

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان: با قدرت در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری شرکت می‌کنیم

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تایید شد

صلاحیت ۴۵ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند

هوای تازه در نظام پرستاری

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

پرستاران کاهش بودجه تعرفه گذاری را نادیده بگیرند

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها