Generic filters
رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

نسبت پرستار به تخت در ایران با استاندارد فاصله دارد

محمد میرزابیگی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تعداد نیروی پرستار به تخت بیمارستانی در ایران در مقایسه با استاندارد فاصله دارد و اگر بتوانیم مشکل تامین پرستاران را در بیمارستان حل کنیم، پرستاران ایران بهترین پرستارهای دنیا هستند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از جماران محمد میرزابیگی افزود: به ازای هر هزار نفر جمعیت باید چهار نفر و به ازای هر تخت بیمارستانی 2.5 نفر پرستار داشته باشیم. اگر بتوانیم استاندارد نیروی انسانی را حل کنیم و قانون تعرفه‌گذاری را درست اجرا کنیم، پرستاری در ایران یکی از بهترین پرستاری‌های دنیا است و قبل از کرونا در رنکینگ حدود پانزدهم بودیم.

وی درباره مهاجرت پرستاران گفت: مهاجرت پرستاران افزایش یافته است و مهمترین مشکل مسائل معیشتی است. هر سال حدود دو هزار پرستاران مهاجرت می کنند و حدود یک چهارم آنها بعد از مهاجرت به کشور بر می گردند.

میرزابیگی افزود: مهاجرت پرستاران به همه کشورها وجود دارد. از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس بگیرید تا آفریقای جنوبی، کشورهای غربی و اروپایی، هر جا درخواست کند و پرستار ببیند، آنجا شرایط مناسبی هست، می رود. ولی طبیعی است که هرچه راه نزدیکتر و مزایا بیشتر باشد، آنجا را انتخاب می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان از مهاجرت پرستاران جلوگیری نمی کنند گفت: ما دوره پنجم سازمان نظام پرستاری را از سال 98 شروع کرده‌ایم و بالغ بر یک سال آن در دولت قبل و مدتی هم در این دولت است، هم در دولت قبل و هم دولت فعلی، رؤسای جمهور دستوراتی دادند.

میرزابیگی افزود: سال 99 رهبری صراحتا در تلویزیون اظهارنظر داشتند و سال بعدش در دیدار با پرستاران به اجرای قوانین تأکید کردند. لذا اگر قانون، رهنمودهای رهبری و دستورات رئیس جمهور را مجموعه‌های متولی درست اجرا کنند تأثیر 90 درصدی دارد؛ یعنی مهاجرت خیلی کم می‌شود و بلکه مهاجرت معکوس را زیاد می‌کند.

اخبار مرتبط

سخنگوی ائتلاف آرمان: پرستاران به تغییر در نظام پرستاری رأی دادند

سخنگوی ائتلاف عدالتخواهان: با قدرت در مرحله دوم انتخابات نظام پرستاری شرکت می‌کنیم

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تایید شد

صلاحیت ۴۵ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند

هوای تازه در نظام پرستاری

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

پرستاران کاهش بودجه تعرفه گذاری را نادیده بگیرند

انتخابات نظام پرستاری ۷ مهر برگزار می شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها