Generic filters
با حضور رئیس جمهوری

نخستین بیمارستان دولتی کودکان پس از انقلاب، افتتاح شد

بیمارستان کودکان حکیم به عنوان نخسـتین بیمارسـتان تخصصـی کـودکان دولتی، پـس از انقـلاب، امروز (۱۳ مهرماه) با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ساعت سلامت، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در مراسم افتتاح بیمارستان حکیم که با هزینه یک خانواده یک نیکوکار ساخته شده است، گفت: حضور خیرین کنار دولت به معنای کارفرما و پیمانکار نیست بلکه به معنای شریک‌ مورد اعتماد و راهبردی است که کار را با هم‌پیش می‌برند. به مسئولان توصیه می کنم تا تعهدات دولت به خیرین با سرعت بیشتری انجام‌ گیرد.

رئیسی: اقتصاد دولتی غلط است

رئیس جمهوری گفت: باید در عمل به بخش خصوصی میدان داد. باید کار را به بخش خصوصی سپرد. دولت تصدی‌گری را نمی‌پذیرد و تجربه نشان داده کارهایی که تصدی گری آن به دست دولت است دچار مشکل می‌شود. ما اقتصاد دولتی را کاری غلط می‌دانیم. اقتصاد خصوصی یکی از اقتصادهایی است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. باید به اقتصاد بخش تعاونی میدان داد.

بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان حکیم با زیربنای ۲۹ هزار و ۶۵۰ متر مربع و ۲۶۶ تختخواب در زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع از اراضی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط خانواده‌ نیکوکار مرحوم مطهری ساخته شده و رئیس دولت آن را افتتاح می کند.

بیمارستان کودکان حکیم در راستای تامین این نیاز با هدف افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی کودکان در منطقه ۱۸ تهران ساخته شده و از آن می‌توان به‌عنوان یک مثال خوب در زمینه‌ همراهی و همدلی سازمان‌های دولتی و نهادهای مسئول و مسئولیت‌پذیری اجتماعی یاد کرد.

پروانه‌ ساخت این بیمارستان در فروردین 1399 صادر و در کوتاهترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن پیش رفت و در آبان سال 1401 آماده بهره‌برداری شد.

بر اساس این گزارش در سال ۱۳۹۷ قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و خانواده مطهری از بانیان خیر برای احداث بیمارستان تخصصی کودکان در زمین های دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد و مقرر شد بعد از راه اندازی کامل، بیمارستان به صورت بلا عوض به دانشگاه صلح و دانشگاه نیز هزینه درمان بیماران را به نرخ مصوب دولتی از مراجعان دریافت کند.

بیمارستان کودکان حکیم از معدود بیمارستانهای جدید الاحداث جنوب شهر تهران است که جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

امکانات بیمارستان کودکان حکیم

یکی دیگر از ویژگی های این بیمارستان تصفیه خانه بیولوژیکی پساب بیمارستان است. به طوری که همه پساب حاصله، جمع آوری، تصفیه، بازچرخانی و مورد مصرف در فضای سبز و شست و شو قرار می گیرد.

این بیمارستان شامل بخش تصویربرداری شامل دستگاه‌های سی‌تی اسکن، ام آر آی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی، آشپزخانه و سلف‌سرویس کارکنان رختشوی‌خانه، گازهای طبی و بایگانی اسناد و آزمایشگاه، بخش جراحی با هشت اتاق عمل و سی اس آر یا استریل مرکزی و دارای چهار بخش بستری به همراه یک بخش دیالیز است.

بخش‌های مراقبت‌های ویژه شامل ۶۳ تخت NICU و BICU و بخش جراحی ویژه با سه اتاق عمل، اتاق عمل هیبرید خاص و آنژیو است.

خسرو صادق‌نیت، رئیس بیمارستان تخصصی‌ و فوق‌تخصصی کودکان «حکیم» گفت: با افتتاح این بیمارستان، خدمات رادیوتراپی اطفال، جراحی فوق‌تخصصی قلب و پیوند اعضاء برای کودکان انجام می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان با اتاق‌های یک‌تخته و دو تخته، امکانات پزشکی و رفاهی معادل بهترین بیمارستان‌های خصوصی کشور دارد.

رئیس بیماستان حکیم گفت: این بیمارستان با حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران جهیزات پیشرفته‌ای دارد و تاکنون توانسته بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازها را تامین کند. قسمت مهمی از این تجهیزات بخش‌های ویژه NICU و ICU ، مرکز تصویربرداریMRI  و CT و همچنین آنژیوگرافی‌هایی است که برای نوزادان و کودکان تهیه شده است.

صادق نیت گفت: آزمایشگاه این بیمارستان نیز به زودی تکمیل می شود. در این مرکز رادیوتراپی اطفال نیز راه اندازی می شود.

 وی گفت: همچنین با حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی شتابدهنده و سی تی سیمیلاتور نیز در این بیمارستان ایجاد می شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها