Generic filters
وزیر بهداشت:

پزشکان ایران 2 برابر استاندارد جهانی دارو تجویز می کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز پزشکان ایرانی تفکر دارو محور دارند زیرا در هر نسخه آنها به طور متوسط دو برابر حد استاندارد جهانی دارو وجود دارد.

به گزارش ساعت سلامت، بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه همایش سالانه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: باید تفکر «درمان فقط با دارو» را از ذهن مردم دور کنیم زیرا اکنون به طور متوسط در هر نسخه پزشکان ایران بیش از ۳ قلم دارو داریم. این عدد باید ۱.۶ باشد بنابراین تعداد اقلام دارویی نسخه‌های ایرانی ۲ برابر استاندارد جهانی است.

وی گفت: دومین تجارت دنیا بعد از نفت دارو است و بسیاری دنبال آن هستند که دارو را حذف نکنند. اکنون زمان آن است که از روش‌های دیگری مانند سلول درمانی و ژن درمانی بیماری‌ها را درمان کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: تحقیقات زیادی در حوزه علوم پزشکی در کشور انجام می شود. ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی داریم اما تعداد دانشجویان این مراکز کم است و در این مراکز بیشتر استادان برجسته هستند. باید کاری کنیم که دانشجویان در مراکز تحقیقاتی فعالیت کنند و اگر در مرکز تحقیقاتی دانشجو نباشد، امتیاز آن مرکز باید کم شود. باید کاری کنیم که نتیجه پژوهش منجر به دانش و محصول جدید شود.

عین اللهی افزود: نتیجه پژوهش نباید مبهم باشد. باید با روش های ایرانی مشکلات خود را حل کنیم. خلاقیت و نوآوری به دست نسل جدید پژوهشگر ایجاد خواهد شد و بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با پژوهش حل می‌شود.

دانشجویی که در حوزه پزشکی از راه دور یا فناوری اطلاعات کار نکند، دانشجو نیست

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت رویکرد نوین درمانی، گفت: پزشکی از راه دور و فناوری اطلاعات با اهمیت است و دانشجوی پزشکی باید در این دو زمینه اطلاعات لازم داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان آن را دانشجو نامید ضمن آنکه هوش مصنوعی و آینده پژوهی و شبیه سازها اهمیت دارد و با شبیه سازها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی گفت: در پژوهش باید به دنبال یافته‌های علمی با محتوای ارزشمند و با کیفیت باشیم. یک پژوهشگر باید در پژوهش مطالعه کافی داشته باشد و اطلاعات و تحقیقات دانشجو باید به روز باشد. معاونت علم و فناوری وزارت بهداشت باید بانک اطلاعاتی به روز ایجاد کند تا دانشجویان علوم پزشکی از آن استفاده کنند.

عین اللهی افزود: ارائه ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله، ۴۸ اختراع و ۱۳۲ طرح فناورانه در همایش امسال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام ارزشمندی است اما اکنون به ایده پردازی و تفکر جدید نیاز داریم. دشمنان همیشه می‌گویند شما نمی‌توانید، اما ما می‌توانیم، زیرا ایرانیان دارای هویت علمی هستند. دانشجویان می‌توانند ایده بدهند و باید بر اساس تحقیق و مستندات، فرضیه‌ها به نتیجه برسد.

وزیر بهداشت گفت: در دوره شیوع کرونا پژوهشگران ۶ واکسن بر ۶ بستر متفاوت تولید کردند. پژوهش باید منطبق با نیازهای جامعه باشد و به برگزیدگان این قبیل همایش‌ها حمایت‌های معنوی نخبگانی داده شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها