Generic filters

دستگاه 48 میلیارد تومانی شتاب‌دهنده خطی در بیمارستان بابلسر

تجهیزات پزشکی

دستگاه 48 میلیارد تومانی شتاب دهنده خطی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به سرطان این دستگاه در کشور در ییمارستان شهید رجایی بابلسر راه اندازی می شود.

به گزارش ساعت سلامت، شروین شریف پور رئیس بیمارستان شهید رجایی بابلسر اعلام کرد: قیمت این دستگاه با ارز دولتی ۴۸ میلیارد تومان است و با راه اندازی این دستگاه ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان درمان می‌شوند که سبب کاهش هزینه و بی نیازی بیماران از مراجعه به تهران می شود.

وی گفت: بیمارستان شهید رجایی بابلسر، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی و درمان سرطان در شمال کشور است و به دو دستگاه شتاب دهنده مجهز است. دستگاه جدید که مولتی انرژی است وارد کشور شده است. این بیمارستان ۴۰ تخت مصوب و ۲۵ تخت شیمی درمانی سرپایی دارد و دارای دو دستگاه شتاب دهنده خطی است.

شریف پور افزود: از ۸۰ هزار مراجعه سالانه به این بیمارستان، ۴۵ درصد بیماران از بابل، بابلسر و فریدونکنار و بقیه از شهرهای دیگر استان مازندران و استان‌های همجوار هستند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی بابلسر گفت:‌ دستگاه سیمولاتور نیز در شهریور امسال در این مرکز نصب و راه اندازی شد. بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی جنرال شهرستان بابلسر در مساحتی حدود ۳۰ هزار مترمربع در هشت طبقه دارای بخش‌های جنرال، جراحی زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، وی‌آی‌پی، توریست درمانی و .. است.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد، گفت: زمین این بیمارستان قبل از انقلاب کاربری دیگری داشت که تخریب ساختمان آن ۹ ماه زمان برد و پس از آن شروع به ساخت کردیم که ناظر اجرای آن شرکت مادر تخصصی است.

 شریف پور یادآور شد: این پروژه جدید فعلی، در مرحله احداث اسکلت است که پیشرفت آن حدود ۲۵ درصد است و در ضمن این پروژه ملی بوده و دارای ردیف بودجه سالیانه است.

وی خاطرنشان کرد: در این بیمارستان همه هزینه‌های رادیوتراپی و شیمی درمانی براساس آخرین بسته برای بیماران خاص و صعب العلاج رایگان است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی بابلسر تصریح کرد: این مرکز تنها مرکز دولتی در مازندران است که به این دستگاه مجهز است. این دستگاه نه برای شهرستان بابل و بابلسر بلکه برای درمان همه بیماران استان و استان‌های همجوار است.

شریف پور با اشاره به اینکه برای آسایش همراه بیماران به کمک خیرین ۱۰ سوئیت همراه بیمار احداث شد، تصریح کرد: در زمستان متل‌های اطراف بیمارستان نیز سوئیت رایگان و نیم بها را در اختیار همراهان بیمار قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها