Generic filters

آمار متفاوت دو معاون وزیر بهداشت از تعداد تخت‌های بیمارستانی

بیمارستان

در حالی که معاون توسعه منابع وزیر بهداشت تعداد تخت های بیمارستانی را 150 هزار تخت اعلام کرده بود، معاون درمان این وزارتخانه این آمار را 160 هزار تخت اعلام کرد.

به گزارش ساعت سلامت، بهروز رحیمی، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت تعداد تخت های بیمارستانی کشور را 150 هزار تخت اعلام کرد و گفت: 15 هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و 7 هزار تخت دیگر نیز در حال ساخت است.

همزمان سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت آمار دیگری اعلام کرده است. بر اساس گزارش وبدا او روز سه شنبه در نشست وزیر بهداشت و سفرای کشورهای مختلف گفت: در ایران ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی داریم و 15 هزار و ۳۹۹ تخت در همین دو سال اضافه شده است.

وی افزود:  در ایران ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که با مهارت بسیار زیاد به درمان بیماران می‌پردازند همچنین ۹۰ هزار پزشک عمومی و ۳۰ هزار مرکز درمانی در کشور داریم.

وی اظهار کرد: برای اینکه بیماران خارجی از امکانات درمانی استفاده کنند ۲۵۰ مرکز مرکز مجوز دریافت کرده که دارای مترجم دو زبانه هستند از این مراکز ۴۴ درصد مراکز دولتی و ۵۶ درصد مراکز خصوصی هستند.

بیشترین مراجعات بیماران خارجی برای درمان بیماری های زنان و ناباروری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین مراجعات بیماران خارجی به کشور برای درمان بیماری‌های زنان و ناباروری بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: سال گذشته ۱.۲ میلیون بیمار خارجی در کشور پذیرش شده‌اند و روند آن نسبت به سال قبل افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ مرکز سطح ۳ و ۵۰ مرکز سطح دو برای درمان ناباروری در کشور داریم همچنین در چشم پزشکی همه اقدامات درمانی در ایران انجام می‌شود. در زمینه‌های ارتوپدی، سرطان و دندانپزشکی نیز بیماران خارجی به ایران مراجعه داشته اند.

بیشترین بیماران خارجی از افغانستان و عراق می‌آیند

وی با اشاره به کشورهایی که بیشترین بیماران را به ایران برای درمان ارجاع داده اند، گفت: این کشورها افغانستان، عراق، عمان بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هند، تاجیکستان، عربستان بوده‌اند.

کریمی افزود درخصوص پیوند اعضا در ایران ۱۰۱۶ اهدای عضو در سال گذشته انجام شده است. اولین پیوند، پیوند قرنیه بوده که نزدیک به ۹۰ سال قبل انجام شده است. تاریخچه غنی و تجربه بسیار زیاد است. در ایران ۳۰ مرکز پیوند کلیه، ۱۱ مرکز پیوند کبد و ۲۲ مرکز فراهم آوری بافت وجود دارد.

شبکه درمان بیماران خارجی تشکیل می شود

کریمی ادامه داد: ۱۵ قطب سرطان در ایران داریم که بسیار پیشرفته است در مورد بیماران ایرانی تلاش می‌کنیم خدمات به سمت رایگان شدن برود.

وی با اشاره به ورود بیماران خارجی به کشور گفت: باید شبکه ای وجود داشته باشد که بیمار از کشور خود اطلاعات لازم را داشته باشد و برای ورود به کشور ما برای درمان اقدام کند این شبکه تشکیل شده و در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود و امیدواریم سفرا بیماران به سمت این مسیر سوق دهند.

اخبار مرتبط:

پرداخت بالای ۱۴۰ میلیون تومان به پزشکان پر کار در مناطق محروم

۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور داریم

۷۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی هزینه شد

۱۵۵هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها