Generic filters

شورای نگهبان فوق العاده خاص را تصویب نکرد

پرستار

شورای نگهبان برقراری فوق العاده خاص کارکنان دولت را که پیشتر به تصویب مجلس رسیده بود، به علت مشخص نبودن محل تامین منابع تصویب نکرد.

به گزارش ساعت سلامت، شورای نگهبان، بند الحاقی برقراری فوق العاده خاص تمام کارکنان دولت را به دلیل مشخص نبودن محل تامین منابع، مغایر با سیاست‌های کلی برنامه هفتم اعلام  و این مصوبه مجلس را تایید نکرد.

شورای نگهبان در نامه‌ای خطاب به ریاست مجلس، عدم تصویب «فوق‌العاده خاص کارمندان دولت» را ابلاغ کرد.

به این ترتیب، ۳ هزار امتیازِ مصوب مجلس برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، از ابتدای سال بعد اجرایی نمی‌شود.

پرستاران از جمله گروه هایی هستند که مدتهاست برای برقراری فوق العاده خاص تلاش می کنند و تصویب این مصوبه مجلس را در شورای نگهبان پیگیری می کردند.

به گزارش ساعت سلامت، پیش از این بهروز رحیمی، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت اعلام کرده بود: فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت برقرار می شود.

وی افزود: یکی دو سال است برای تامین فوق العاده خاص در تلاش هستیم سخت است اما محقق می شود. کارکنان سلامت واقعا مستحق دریافت فوق العاده خاص هستند. باید خودمان را به سختی بیندازیم که فوق العاده خاص محقق شود. با یک ضریبی باید این فوق العاده خاص برقرار شود و مطمئن باشید برقرار می‌شود.

رحیمی گفت: معیشت همکاران سلامت بسیار سخت شده است. سختی کارشان با هیچ کس قابل مقایسه نیست. همه باید کمک کنیم و با روند پیگیری ها فکر می کنم فوق العاده خاص برای سال ۱۴۰۳ شدنی باشد.

سلمان اسحاقی، سخنگوی بهداشت و درمان مجلس نیز گفته بود: با توجه به تاکید مجلس و تعداد ۵۷۰ هزار ئفر پرسنل دانشگاه های علوم پزشکی کشور و لزوم ارائه خدمات بهینه به آحاد جامعه و دستور رئیس جمهوری برای پرداخت فوق العاده خاص به اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است که مقرر شد در بودجه به آن توجه ویژه داشته باشیم.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت اواسط بهمن گفته بود: فوق العاده خاص مختص پرستاران نیست بلکه برای همه کارکنان نظام سلامت است و با اجرای آن به طور میانگین حدود دو میلیون تومان به حقوق کارکنان نظام سلامت اضافه می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها