Generic filters
رئیس اداره نظارت بر مؤسسات درمانی وزارت بهداشت:

مداخله‌گران امور پزشکی فقط 5 تا 10 میلیون تومان جریمه می‌شوند

آرایشگاه

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات درمانی وزارت بهداشت از پلمب 4 هزار مرکز غیرمجاز پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: جرائم فعلی برای مداخله‌گران در امر درمان بازدارنده نیست و مداخله گران در امور پزشکی فقط 5 تا 10 میلیون تومان جریمه می شوند.

به گزارش ساعت سلامت، حسین حاجی‌میرزایی  درباره فعالیت افراد غیرپزشک در سالن‌های آرایشی و فضای مجازی اظهار کرد: هر اقدامی که با سلامت بدن در ارتباط باشد جزو امور پزشکی است و در قانون هیچ فردی حق ندارد بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به مداخله در امور پزشکی و درمان بیماران کند.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که جرائم فعلی برای مداخله‌گران در امر درمان، بازدارنده نیست و جریمه‌های جزئی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود؛ براساس قانون، فرد مداخله گر در امور پزشکی در نوبت اول 5 میلیون و در نوبت دوم 10 میلیون تومان جریمه می‌شود که در مقابل مبالغی که از مراجعه‌کنندگان این مراکز اخذ می‌شود؛ بسیار ناچیز است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه از زمان تعیین قانون مجازات برای مداخله‌گران امور پزشکی، بیش از 20 سال می‌گذرد و این قانون به‌روز نشده است، گفت: در این راستا ما مکاتباتی با قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشتیم تا لایحه تشدید مجازات مداخله‌گران امور پزشکی تدوین و ابلاغ شود تا مجازات این افراد بازدارنده باشد.

پلمب 4000 مرکز غیرمجاز پزشکی در سال گذشته

وی با اشاره به پلمب بیش از 4000 مرکز غیرمجاز پزشکی طی سال 1401 گفت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که پس از جریمه یا پلمب این مراکز، باز هم این افراد متخلف با عناوینی دیگر اقدام به راه اندازی مراکز دیگر و ارائه خدمات درمانی می‌کنند که تا زمان شناسایی مجدد متخلفان و برخورد قضایی با آن‌ها، زمان زیادی طول می‌کشد و بسیاری از مردم قربانی اقدامات غیرتخصصی این افراد و درگیر عوارض ناشی از این مداخلات درمانی می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر مؤسسات درمانی وزارت بهداشت تصریح کرد: یک مشکل دیگر نیز این است که وزارت بهداشت اجازه ورود به اماکنی مانند آرایشگاه‌ که عنوان درمانی ندارند را ندارد و برای ورود به این اماکن نیاز به گرفتن حکم قضایی دارد.

وی افزود: این موضوع نیازمند طی کردن روند قانونی است و تا زمانی که این روند اتفاق بیفتد، ممکن است شواهدی که نشان می‌دهد یک آرایشگاه یا مرکز زیرزمینی در حال دخالت در امور پزشکی است؛ پنهان شود و امکان برخورد با آن مرکز وجود نداشته باشد.

حاجی میرزایی گفت: یک راه حل مهم این است که مردم مطلع شوند که آرایشگاه جای انجام امور درمانی نیست و هر جایی که می‌خواهد اقدامات درمانی انجام دهد باید مجوز وزارت بهداشت داشته باشد و تمام مراکز درمانی و تشخیصی موظفند در مکانی که در معرض دید خدمت گیرنده است مجوز دریافت شده از وزارت بهداشت را نصب کنند.

وی افزود: اگر این مجوز وجود نداشته باشد از مردم خواهش می‌کنیم که به مرکز مراجعه نکنند زیرا اگر مردم به این مراکز مراجعه نکنند سوداگری آنها کاهش می‌یابد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط:

مداخله پزشک نماها در امور درمان به شدت افزایش یافته است

برخورد جدی با مداخله‌گران امور پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف

سونامی جراحی زیبایی در ایران/ قیافه اصیل ایرانی در حال فراموشی است

مافیای زیبایی در ایران چگونه کار می کند/ معرفی دستگاه لیزر چینی به نام ایرانی

پزشک نماها، آزاد از هفت دولت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها