Generic filters
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

منشور اولویت تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی منتشر شد

غفارزاده جلال

ساعت سلامت- مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: منشور اولویت تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی که به تولید آنها در کشور نیاز هست منتشر شد.

دکتر جلال غفارزاده در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: اولویت اصلی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است به همین علت اولویت های نیاز کشور به تولید تجهیزات و لوازم پزشکی برای فعالیت تولیدکنندگان و شرکتهای دانش بنیان به صورت یک منشور دقیق منتشر شد.

وی افزود: این منشور به طور کامل و با ذکر جزئیات شامل نام کالا، رتبه ارزی، میزان ارزبری، گروه کالایی،‌ کلاس خطر،‌ وضعیت منابع سازنده،‌ ماهیت کالا، تعداد  IRC، مجموع اقلام تولید و وارداتی آن، شاخص اولویت تولید داخل،‌ تعداد شرکتهای وارداتی،‌ تعداد شرکت تولیدی و سهم تولید از بازار ایران منتشر شده است.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: این اطلاعات در قالب دو جدول جداگانه شامل کالاهای نهایی اعم از مواد و لوازم مصرفی و دستگاههای پزشکی و لوازم جانبی و کالاهای واسطه ای اعم از قطعات یدکی،‌ مواد اولیه خط تولید و قطعات ساخت دستگاه دارای اولویت تولید در اختیار شرکتهای تولیدکننده و دانش بنیان قرار گرفته است.

وی افزود: این منشور در داشبورد اولویت تولید داخل تجهیزات پزشکی منتشر شده است.

کالاهای مشابه تولید داخل ارز حمایتی نمی گیرند

دکتر غفارزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ساعت سلامت درباره اختصاص ارز ترجیحی به برخی کالاهای وارداتی مشابه تولید داخل گفت: در گذشته مواردی از اعطای ارز ترجیحی به کالاهای وارداتی مشابه کالاهای تولید داخل وجود داشت اما این مساله در حال اصلاح و تعدیل سازی است و کالاهایی که مشابه تولید داخل داشته باشند ارز ترجیحی دریافت نمی کنند.

مدیر کل تجهیزات و ملزوات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: گلایه برخی تولیدکنندگان داخلی مبنی بر اعطای ارز ترجیحی به برخی کالاهای وارداتی مشابه تولیدات آنها درست و بجاست. این مساله در گذشته وجود داشته اما در حال اصلاح است به طوری که یا ارزی که به واردکنندگان داده می شود ارز نیمایی است یا بخشی از مواد اولیه تولیدکنندگان داخل مشمول ارز 4200 تومانی می شود.

وی ادامه داد: این مشکل در برخی ملزومات پزشکی و عمدتا پروتزهای ارتوپدی وجود داشت و اکنون با اصلاحاتی که صورت گرفته تولیدکنندگان داخلی رضایت نسبی دارند و تولید آنها افزایش یافته است.

غفارزاده گفت: اصلاحات لازم برای حمایت از تولید داخل به روشهای مختلف انجام می شود یا قیمت اغلب تولیدات داخلی افزایش یافته یا نحوه تخصیص ارز اصلاح می شود یا هر دو اقدام  همزمان صورت می گیرد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با حمایت هایی که از تولیدکنندگان داخل صورت گرفته، مشکل جدی از نظر کمبود لوازم پزشکی در کشور نداریم، مشکل اصلی در ماههای گذشته تاخیر در اختصاص ارز و تجمع برخی کالاها در گمرک بود که تا حد زیادی رفع شده است.

اخبار مرتبط:

همه کالاهای پزشکی وارداتی تا انتهای زنجیره مصرف رصد می‌شوند

مصوبه سران قوا برای اصلاح حق گمرکی تجهیزات پزشکی هنوز ابلاغ نشده است

آخرین اخبار از قیمت گذاری تجهیزات پزشکی/ رشد صفر درصدی وارداتی‌ها و افزایش قیمت تولیدات داخل

ارز ۴۲۰۰ تومان همچنان به برخی تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها