Generic filters
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی:

همه کالاهای پزشکی وارداتی تا انتهای زنجیره مصرف رصد می‌شوند

غفارزاده جلال

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: مهمترین اقدام سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی تکمیل و تشدید نظارت ها بر بازار تجهیزات پزشکی است که با تکمیل سامانه های رصد و ورود داده های همه کالاها انجام می شود.

دکتر جلال غفارزاده در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: تقویت و تکمیل سامانه های نظارت و رصد تجهیزات پزشکی انقلابی در مدیریت این حوزه ایجاد کرده و جلوی نشت و قاچاق این تجهیزات را می گیرد.

وی گفت: اکنون همه تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی که مشمول دریافت ارز هستند، ملزم هستند، داده ها و اطلاعات خود را در سامانه های اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت کنند و وضعیت این کالاها از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین و مصرف قابل رصد و کنترل است.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: یک نقص مهم در حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی این بود که امکان رصد کالاهای پزشکی با وجود دریافت ارزهای دولتی وجود نداشت. اگر قرار باشد ورودی کالاها به زنجیره تامین تا مصرف کنترل شود اما در انتهای زنجیره نظارتی نباشد فایده ای ندارد و دوباره منجر به کمبود می شود.

اطلاعات همه تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی ثبت می شود

وی گفت: اکنون با استفاده از سامانه های نظارتی بر کل شبکه تامین تا مصرف تجهیزات و ملزومات پزشکی حتی بسیار قوی تر از آنچه در حوزه دارو وجود دارد، نظارت و پایش انجام می شود، تا هر گونه احتمال نشتی از این شبکه از بین برود.

دکتر غفارزاده تاکید کرد: اکنون کل شبکه تامین تا مصرف تجهیزات پزشکی را از طریق سامانه های آنلاین و مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی کنترل می کنیم و این سامانه ها در حال تکمیل داده گذاری و کنترل و رصد شبکه بازار تجهیزات پزشکی هستند.

وی افزود: فعلا اولویت نظارت بر روی کالاهای وارداتی و مشمول ارز متمرکز است اما این نظارت بر کالاهای تولید داخل نیز اعمال می شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این سامانه ها به زودی برای نظارت بر چرخه همه کالاهای وارداتی و تولیدی تکمیل می شوند و این اقدام انقلابی در مدیریت کالاهای پزشکی هم از نظر قیمت و کنترل فاکتورهای مالی و هم از نظر تامین بازار در کشور خواهد بود.

غفارزاده پیش از این به خبرنگار ساعت سلامت گفته بود: کل بودجه ارز ترجیحی برای واردات کالاهای پزشکی امسال معادل همان بودجه پارسال و حدود یک میلیارد دلار است، حدود دو میلیارد دلار هم ارز نیمایی اختصاص پیدا می کند که البته این اعتبار برای واردات تجهیزات پزشکی و دارو مشترک است.

اخبار مرتبط

مصوبه سران قوا برای اصلاح حق گمرکی تجهیزات پزشکی هنوز ابلاغ نشده است

آخرین اخبار از قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی/ رشد صفر درصدی وارداتی‌ها و افزایش قیمت تولیدات داخل

ارز ۴۲۰۰ تومان همچنان به برخی تجهیزات پزشکی اختصاص می یابد

آزمایشگاههای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی ضعیف است

حقوق گمرکی تجهیزات و ملزومات پزشکی به یک درصد کاهش یافت/ تصمیم در اجلاس سران قوا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها