Generic filters

درخواست فوری برای رسیدگی به حمله اسرائیل به بیمارستانی در فلسطین

دکتر ظفرقندی

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواست برای رسیدگی فوری به حمله اسرائیل به یک بیمارستان در فلسطین اقدام کند.

به گزارش ساعت سلامت، متن کامل نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی به آنتونیو گوترش به این شرح است:

دبیرکل محترم سازمان ملل

  ما به شما، دبیر کل سازمان ملل متحد، نامه می نویسیم تا توجه شما را به موضوع مهمی که نیازمند اقدام فوری سازمان ملل است، جلب کنیم.

همان طور که در خبرها آمده است، اسرائیل اخیراً به بیمارستانی در غزه حمله کرد که در نتیجه آن 28 نفر از کادر پزشکی جان باختند. این اقدام نه تنها نقض کنوانسیون های بین المللی است بلکه بی اعتنایی آشکار به قداست جان انسان هاست.

ما معتقدیم که سازمان ملل متحد به عنوان یک جامعه بین المللی که متعهد به حمایت از حقوق بشر و حمایت از غیرنظامیان در زمان درگیری است، باید چنین اقدامی را محکوم کند و اقدامات سریعی را برای اطمینان از اجرای عدالت اتخاذ کند.

حمله به بیمارستانی که طبق قوانین بشردوستانه بین المللی در سراسر جهان به عنوان یک مرکز حفاظت شده در نظر گرفته می شود، نقض فاحش کنوانسیون های ژنو و سایر معاهدات مربوطه است.

 هدف قرار دادن عمدی پرسنل پزشکی نه تنها ارائه خدمات ضروری مراقبت های بهداشتی را تضعیف می کند، بلکه باعث تشدید رنج غیرنظامیان بی گناهی می شود که در تیراندازی متقابل گرفتار شده اند.

بیمارستان باید جای امن باشد

بدیهی است که بیمارستان‌ها باید مکان‌های امنی باشند که به مردم اجازه دهند بدون هیچ ترسی از آسیب، تبعیض، آزار و اذیت و قضاوت شدن، پناه ببرند و درمان نجات‌بخش دریافت کنند.

ما از شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم که از موقعیت تأثیرگذار خود برای محکومیت علنی این حمله استفاده کنید و خواستار تحقیقات فوری در مورد این حادثه شوید. کسانی که مسئول این اعمال شنیع هستند باید در قبال اعمال خود بر اساس قوانین بین المللی پاسخگو باشند.

علاوه بر این، ما از شما خواهش می کنیم که با نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد و کشورهای عضو همکاری کنید تا اطمینان حاصل شود که اقدامات کافی و موثر برای محافظت از تجهیزات پزشکی و پرسنل فعال در مناطق درگیری انجام می شود. تقویت مکانیسم های بین المللی برای نظارت بر رعایت قوانین بشردوستانه به جلوگیری از حملات آینده به بیمارستان ها و محافظت از جان بیگناهان کمک می کند.

سازمان ملل متحد باید پیوسته از صلح، عدالت و احترام به حقوق بشر در سرتاسر جهان دفاع کند، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به رهبری و مداخله شما برای رسیدگی به این نقض بزرگی که اسرائیل علیه سیستم بهداشت و درمان فلسطین مرتکب شده است، نیاز داریم.

 خواهشمندیم ما را در جریان هر گونه اقدامی که سازمان ملل در این زمینه انجام می دهد، قرار دهید. اعتماد داریم که سازمان ملل، متعهد به رعایت عدالت و تضمین پاسخگویی در قبال چنین جنایاتی است، بنابراین معتقدیم که شما باید به درستی و مناسب در مورد این موضوع واکنش نشان دهید. پیشاپیش از توجه شما به این موضوع فوری متشکریم.

دکتر محمدرضا ظفرقندی

دبیر کل

24 مهر 1402

اخبار مرتبط:

درخواست پرستاران ایران از شورای بین‌المللی پرستاران برای حمایت از مردم غزه

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها