Generic filters

مجلس افزایش 12درصدی ظرفیت پذیرش پزشک متخصص را تصویب کرد

نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت را مکلف کردند سالانه ۱۲ درصد نسبت به افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی اقدام کند.

به گزارش ساعت سلامت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب بند ج ماده ۶۹ لایحه، وزارت بهداشت را مکلف کردند سالانه به میزان ۱۲ درصد نسبت به افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی اقدام کند.

بر اساس بند ج ماده ۶۹ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور توسعه کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی به خدمات سلامت بویژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد آمادگی برای مواجهه با سالمندی، جلوگیری از فرسودگی پایوران(کادر) درمان، افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی، سالانه به میزان دوازده درصد(%۱۲)  با أخذ تعهد خدمت در مناطق مورد نیاز با فراهم آوری زیرساخت های آموزشی در سقف بودجه مصوب، برنامه ریزی و اجراء نماید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برنامه افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با اولویت رشته های پرستاری، مامائی، پیراپزشکی، داروسازی و رشته های حد واسط را ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی این ماده‌ از لایحه‌ برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از مشکلات کشور این است که امروز پزشکان متخصص داخلی به سمت رشته‌های زیبایی گرایش پیدا کرده‌اند چرا که پول دارد.

وی افزود: اگر اکنون ما افزایش ظرفیت در تمامی رشته‌های تخصصی پزشکی را لحاظ کنیم دولت مکلف می‌شود سالانه در همه رشته‌ها ۱۲ درصد ظرفیت را افزایش دهد که این امر غیرمنطقی است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه مغز و اعصاب به ازای هر ۱۰ هزار نفر شاید یک پزشک لازم باشد اما در حوزه داخلی به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۰ پزشک لازم باشد.

زنگنه گفت: مطمئن باشید اگر در همه رشته‌ها دولت مکلف به افزایش ظرفیت باشد، رشته‌های تخصصی زیبایی قطعا خیلی بیشتر رشد خواهند کرد. همان طور که امروز در یک شهرستان پنج کلینیک زیبایی وجود دارد اما یک کلینیک تخصصی اطفال دیده نمی شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها