Generic filters
 نایب رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران:

متخصصان کودکان و داخلی در تامین معیشت با مشکل مواجه‌اند

پزشک متخصص

نائب رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: متخصصان کودکان و داخلی با حق ویزیت هایی که دریافت می‌کنند  نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر مهدی سالک اردستانی افزایش بی‌ضابطه رزیدنت کودکان را موجب بی‌انگیزگی و بیکاری نیروهای متخصص در این رشته خواند و گفت: بسیاری از رشته‌های مادر طب از جمله کودکان و داخلی در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته اند. متخصین این رشته با حق ویزیت‌هایی که دریافت می‌کنند نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند.

نائب رئیس انجمن علمی پزشکان کودکان ایران گفت: پایین بودن تعرفه‌های ویزیت متخصصین کودکان موجب کاهش رغبت وبی انگیزگی داوطلبان رشته‌های تخصصی برای ورود به این رشته طب مادر شده است. بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی داوطلبان رشته‌های تخصصی برای ورود به رشته‌های طب مادر صدمات زیادی را به کودکان این کشور وارد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح روند تعرفه‌گذاری خدمات پزشکان متخصص اطفال گفت: همانطور که ویزیت پزشکان متخصص روانپزشک تعرفه مخصوصی دارد، تعرفه‌گذاری برای پزشکان متخصص کودکان نیزباید به گونه‌ای تعریف شود که وقت‌گذاری ویزیت پزشک متخصص در تعیین تعرفه در نظرگرفته شود.

وی ادامه داد: از طرفی متخصص‌های کودکان در حین ویزیت کودکان تمامی جوانب از جمله پایش رشد جسمی، ذهنی، کلامی را می‌سنجند و با ارائه راهنمایی‌های تغذیه‌ای از هر گونه صدمات بیشتر پیشگیری می‌کنند.

دکتر سالک اردستانی گفت: با توجه به اینکه متخصص کودکان زمان زیادی را برای معاینه و گرفتن شرح حال کودک در هر بار ویزیت صرف می‌کند بنابراین در تلاش هستیم با رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت داریم این وقت‌گذاری در حق ویزیت پزشکان متخصص کودکان اعمال شود.

وی گفت: بدون شک اصلاح تعرفه‌های ویزیت پزشکان متخصص کودکان انگیزه‌ای برای ورود به این رشته مادر طب ایجاد می‌کند.

منبع: نظام پزشکی

اخبار مرتبط:

۳۴ درصد متخصصان داخلی از انتخاب این رشته پشیمان هستند/ شیوع عوارض دیررس کرونا

ویزیت پزشک متخصص برای هر نفر به اندازه قیمت یک سطل ماست است

نامه گلایه آمیز رئیس متخصصان داخلی به رئیسی: تعرفه‌های پزشکی عادلانه نیست

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها