Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

درآمد پزشکان در بخش خصوصی 10 برابر بخش دولتی است

سید جلیل میر محمدی نماینده مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: درآمد پزشکان شاغل در بخش خصوصی ۱۰ برابر بخش دولتی است. بنابراین از بخش دولتی خارج می شوند.خروج پزشکان از بخش دولتی متضرر شدن دولت و مردم و افزایش فسادهاست.

به گزارش ساعت سلامت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی افزود: متاسفانه نوع نگاه و رویکرد دولت برای حفظ نیروهای انسانی به ویژه پزشکان باعث خروج آنها از سیستم دولتی می شود. بهترین راهکار این است که دولت تمامی مشوق های ممکن را برای پزشکان شاغل در بخش دولتی به کار گیرد.

وی ادامه داد: تعرفه‌های پرداختی در کلینیک های ویژه دولت یک دهم مطب خصوصی است. میزان پرداختی مردم به واسطه بستری حدود یک دهم تا یک پانزدهم بخش خصوصی است. عمده کسانی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند قشر مستضعف و محروم هستند و این واقعیتی انکارناپذیر است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: پرداختی پزشکان شاغل در سیستم دولتی باید به روز باشد و همچنین مشوق‌هایی را برای ماندگاری آنها هم در نظر گرفت. دولت توجهی به خروج پزشکان از بخش دولتی ندارد زیرا دلیل ندارد که شاهد این شیوه برخورد باشیم.

میرمحمدی ادامه داد: پزشکان متخصص عفونی، داخلی، ارتوپد، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب و جراح عمومی و قلب شاغل در بخش دولتی باید 4 نوع مالیات پرداخت کنند. نخستین مالیات پلکانی بودن کارانه این قشر پزشکان است. بقیه پول در سیستم پلکانی مالیات قرار می گیرد.

وی گفت: از سویی برای درآمد پزشکان سقف قرار می‌دهند. یعنی درآمد مشخصی برای پزشکان عمومی در نظر گرفته می شود و اگر درآمد  بیشتری کسب کنند به آنها پولی نمی دهند.

میر محمدی افزود: پرداخت ها نیز یک سال بعد انجام می شود. در حالی که ارزش پول کاهش می یابد. اما در سیستم خصوصی علاوه بر اینکه سقفی وجود ندارد و هر چه سقف افزایش یابد پرداختی ها بیشتر خواهد بود. 10 درصد مالیات آن هم بعد از دو سال از آنها کسر می شود.

وی گفت: در واقع مالیات کسر شده فعلی از پزشکان شاغل در بخش خصوصی مربوط به سال 1400 است. در حالی که از پزشکان دولتی در وهله اول مالیات اخذ می شود سپس پرداختی ها انجام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این رویه دولت باید اصلاح شود زیرا باعث شده پزشکان از بخش دولتی خارج شوند و به سمت بخش خصوصی و مطب ها بروند و از سویی پزشکان تازه فارغ التحصیل به محض اتمام طرح از سیستم دولتی خارج شده و هیچ گونه علاقه و تمایلی به فعالیت در بخش دولتی ندارند.

وی ادامه داد: این مشکلات متضرر شدن مردم به ویژه قشر مستضعف را در پی دارد البته دولت هم در نهایت متضرر می شود زیرا درآمد اصلی بیمارستان ها از محل درآمد پزشکان است و وقتی پزشک نباشد درآمدها و دریافتی کادر درمان و انگیزه آنها کاهش می یابد.

وی افزود: سیستم دولتی در 8 تا 10 سال آینده آسیب جدی می بیند و نگاه و رویکرد مناسبی هم در این رابطه وجود ندارد. افزایش تعرفه بخش خصوصی مطلوب است اما تعرفه ها در بخش دولتی به صورت منطقی تعیین نمی شود زیرا بخش خصوصی قدرت دارد و در واقع اعمال قدرت می کند.

اخبار مرتبط

تعرفه گذاری دستوری بیمارستانها را بدهکار و تخلفات را افزایش داده است

مجلس تغییر نظام تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی را تصویب کرد/ خداحافظی با فی‌فور سرویس

درخواست وزیر بهداشت از ریاست جمهوری برای افزایش ۱۵درصدی تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال

تعرفه‌های غیرواقعی نظام سلامت را با چالش‌ جدی روبرو می‌کند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها