Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تعرفه گذاری دستوری بیمارستانها را بدهکار و تخلفات را افزایش داده است

محسنی بندپی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ارزانترین تعرفه های پزشکی را در منطقه دارد. بسیاری از بیمارستانها به علت تعرفه گذاری دستوری بدهکار هستند. بیمارستانهای دولتی کاهش خدمات دارند و در بخش خصوصی شاهد تخلفاتی مثل استفاده نکردن از کارتخوان هستیم.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی افزود: ارزش و تعرفه گذاری خدمات پزشکی فقط با قیمت‌گذاری خدمات پرستاری و پزشکی نیست، بلکه جایگاه این خدمات را در کشور مشخص می‌کند. در حال حاضر ایران در بین کشورهای منطقه ارزان ترین نرخ تعرفه‌های پزشکی را دارد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس ادامه داد: تعیین نرخ ثابت برای ارائه دهندگان خدمات در کشوری که  تورمی فزاینده دارد، قطعا موجب بی انگیزگی آنها خواهد شد، کاهش تعرفه‌های پزشکی در برابر تورم هم تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بسیاری از بیمارستان‌های کشور بدهکار هستند، چرا که خدماتی که برای آنها تعریف شده به صورت دستوری قیمت گذاری شده‌اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شاهد رشد بی رویه در قیمت تعرفه آب و برق تا تجهیزات پزشکی هستیم که به صورت دلاری افزایش داشته است، در برابر این رشد فزاینده قیمت‌ها بی تردید ثبات یا کاهش تعرفه پزشکی پاسخگو نخواهد بود.گاهی شاهد پایین آمدن کیفیت خدمات پزشکی و درمانی به تبع کاهش یا ثابت نگهداشتن قیمت‌ها هستیم.

کاهش خدمات سلامت در بخش دولتی

وی گفت: ثابت نگه داشتن تعرفه و قیمت خدمات پزشکی به افزایش تخلفات منجر می شود. امروز به دلیل پایین بودن تعرفه‌های درمانی شاهد کاهش خدمات سلامت در بخش دولتی و همچنین در بخش خصوصی شاهد رشد تخلفاتی نظیر عدم استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان هستیم.

وی افزود: ارزش گذاری خدمات نسبت به کیفیت خدمات باید تغییر کند، این موضوع در مسائل پزشکی حاکم نیست به فرض مثال در مدارس نیز به علت پایین بودن درآمد یک معلم تلاش می‌کند برای افزایش کیفیت آموزشی دانش آموزان را به سمت مدارس غیر دولتی پیش ببرد.

ارزش گذاری خدمات سلامت باید متناسب تورم باشد

محسنی بندپی ادامه داد: امروز حقوق برخی مشاغل از پزشکان بیشتر است بدون اینکه زحمتی برای جایگاه شغلی خود در آینده داشته باشند. این شرایط در کشور ما به گونه‌ای رقم می خورد که یک پزشک سال‌ها تلاش می‌کند تا یک متخصص در حرفه خود باشد، باید ارزش گذاری خدمات متناسب با زحمت و تورم حاکم بر جامعه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص پای کار آمدن بیمه‌ها فقط وزارت بهداشت مرجع پاسخگو نیست بلکه وزارت کار و رفاه و همچنین سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند، متاسفانه شاهد عدم همکاری و هم افزایی بین این نهادها هستیم.

افزایش هزینه های درمان از حد تحمل مردم خارج است

وی درباره کاهش مالیات به منظور کاهش تعرفه های پزشکی گفت: اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد باید برای تمام مشاغل باشد، با تمام این تفاسیر کالاهی پزشکی باید به صورت اولی مورد بررسی قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها