Generic filters

وزارت بهداشت کمبود شیرخشک را تایید کرد/ افزایش واردات در دستور کار

شیرخشک

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تولید شیر خشک در کشور و واردات آن برای جبران کمبود در داروخانه‌ها افزایش یافت است.

به گزارش ساعت سلامت، محمد پیکانپور افزود: کمبود شیرخشک در برخی استان‌ها و شهرهای کشور وجود دارد و برای جبران این کمبود، سازمان غذا و دارو افزایش تولید شیرخشک را به صنایع داخلی کشور فراخوان داده است تا به‌زودی این مشکل برطرف شود.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی برای واردات شیر خشک هستیم که به‌زودی به نتیجه می‌رسد.

پیکانپور تاکید کرد: دارو، شیر خشک و ملزومات پزشکی جزو کالاهای راهبردی هستند؛ بنابراین ضرورت دارد زنجیره تولید و واردات آنها سریعتر با همکاری نهادهای مربوطه انجام شود تا دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر باشد.

چرا شیرخشک کمیاب شد

به گزارش ساعت سلامت، کمبود شیر خشک از اوایل امسال در کشور مطرح است موضوعی که فرامرز خداییان، مدیر کل سابق فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  اردیبهشت امسال آن را تکذیب و شایعه خواند.

او گفت:‌ برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود شیرخشک در بازار و عرضه آن با کد ملی شایعه و جوسازی در شبکه های اجتماعی است و امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید شیرخشک در کشور داشته ایم.

اما دیر نگذشت که مسئولان جدید سازمان غذا و دارو این کمبود را تایید کردند، تا جایی که رئیس این سازمان 29 شهریور امسال برای واردات فوریتی شیرخشک فراخوان داد.

موضوعی دو روز قبل از فراخوان سازمان غذا و دارو در جلسه ای در مجلس بررسی شده بود و کارشناسان این حوزه نسبت به کمبود جدی شیرخشک در نیمه دوم امسال هشدار دادند.

در این جلسه معلوم شد وزارت بهداشت به موقع برای اختصاص ارز، قیمت گذاری مناسب و تامین بازار شیرخشک اقدام نکرده و اکنون با افزایش واردات به دنبال جبران است اما تولیدکنندگان و وزارت صنعت مخالف افزایش واردات هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

فاجعه کمبود شیرخشک در راه است/ وزارت بهداشت کوتاهی کرد

فراخوان موقت و مشروط واردات شیرخشک

شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه ارز دولتی می‌گیرند

کمبود شیرخشک در کشور شایعه است

دستور اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک صادر شد

فهرست داروخانه‌های توزیع کننده شیرخشک رژیمی اعلام شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها