Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

فراخوان موقت و مشروط واردات شیرخشک

رئیس سازمان غذا و دارو تحریم ها را علت اصلی کمبود شیرخشک دانست و گفت: به همین منظور اقدام به فراخوان واردات موقت شیرخشک کردیم مشروط به اینکه تولیدکنندگان نتوانند شیرخشک مورد نیاز را تامین کنند.

به گزارش ساعت سلامت، حیدر محمدی در مورد کمبود شیرخشک در بازار، گفت: تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی باعث شد انتقال ارز با مشکل مواجه شود و برخی از شرکت ها نتوانند علیرغم خرید ارز، پولشان را به ذینفع نهایی حواله کنند بنابراین با کمبود برخی اقلام شیرخشک مواجه  شدیم از این رو برای تامین شیرخشک اقدام به فراخوان واردات موقت شیرخشک کردیم مشروط به اینکه تولیدکنندگان نتوانند شیرخشک مورد نیاز را تامین کنند.

وی افزود: هر چند امکان جایگزینی برندهای مختلف شیرخشک با هم امکان پذیر است اما برخی از والدین اعلام کردند که اعلام جایگزینی برای ما سخت بوده و ممکن است مشکلاتی برای نوزادانمان ایجاد شود بنابراین اقدام به فراخوان واردات موقت شیرخشک کردیم .

محمدی ادامه داد: به طور قطع اگر تولیدکنندگان بتوانند شیرخشک را تولید کنند واردات نخواهیم داشت و در مورد برندهایی که مشکل تامین داریم به میزان محدود واردات انجام می دهیم تا مشکل کمبودها رفع شود سپس توجه به تولید داخل در دستور کار قرار می گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

فاجعه کمبود شیرخشک در راه است/ وزارت بهداشت کوتاهی کرد

کمبود شیرخشک در کشور شایعه است

دستور اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک صادر شد

کمبود شیر خشک نداریم/ نظارت در بازار تشدید می شود

اما و اگرهای بودجه دارو و تجهیزت پزشکی در سال ۱۴۰۲

مالیات بر ارزش افزوده دارو، لوازم پزشکی و شیر خشک کاهش یافت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها