Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

شیرخشک ثبت نشود، سهمیه داروخانه قطع می‌شود

دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع مشکل کمبود شیرخشک تا یک ماه‌ آینده گفت: اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.

به گزارش ساعت سلامت، سید حیدر محمدی در حاشیه همایش روز جهانی گفت: ارز موردنیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چندماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل خورده‌ بودیم که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است؛ ما به تولیدکننده‌ها اعلام کردیم که تأخیر ایجاد شده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

وی افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر کرده‌ایم که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌ها مشکل را مرتفع می‌کنیم و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.

محمدی در پاسخ به اینکه آیا محدودیتی در تعداد شیرخشک عرضه شده به ازای هر کد ملی وجود دارد؟ گفت: خیر؛ فعلاً محدودیتی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هستیم تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (معمولی) در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیرخشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای برخی داروخانه‌داران مبنی بر تحمیل هزینه به داروخانه‌ها بابت ثبت شیرخشک در سامانه سازمان غذا و دارو نیز گفت: داروخانه‌های قانونمند در حال اجرای این طرح هستند و این ثبت هیچ هزینه ای برای داروخانه‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط:

شیرخشک از ۲۰ مهر با کدملی ارائه می‌شود

شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه ارز دولتی می‌گیرند

رئیس کمیسیون بهداشت شایعه ارسال شیرخشک به کشورهای دیگر را رد کرد

فراخوان موقت و مشروط واردات شیرخشک

وزارت بهداشت کمبود شیرخشک را تایید کرد/ افزایش واردات در دستور کار

فاجعه کمبود شیرخشک در راه است/ وزارت بهداشت کوتاهی کرد

دستور اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک صادر شد

فهرست داروخانه‌های توزیع کننده شیرخشک رژیمی اعلام شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها