Generic filters

تضمین وزارت بهداشت برای خرید محصولات دانش بنیان سلامت

دکتر سیدحمید جمال الدینی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در بُعد ملی نظام سلامت برای خرید محصولات دانش بنیان تضمین داد و جزء موفق‌ترین نهادها در توسعه و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بود. زیرا معتقدیم خرید و استفاده از محصولات داخلی مهمترین رکن توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش ساعت سلامت، سید حمید جمال الدینی در مراسم معارفه رئیس دانشکده علوم پزشکی بم افزود: اکنون بیش از ۸۰ درصد محصولات وزارت بهداشت یعنی محصولات مصرفی و تجهیزات، تولید داخل کشور است و به جز نقشی که دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌ علمی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند، این تضمین خرید نیز موضوع بسیار مهمی است.

وی گفت: ۲۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حال تکمیل است که قطعاً در این دولت این مراکز تجهیز و به چرخه سلامت اضافه می‌شوند.

بم آباد شد

جمال‌الدینی افزود: امروز به دلیل آبادانی علمی که به‌ واسطه رشد حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی در بم شکل گرفته، دیگر کسی نام بم را با زلزله نمی‌شناسد و جدا از بازسازی فیزیکی، در حوزه علمی هم رشد کرده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم کارانه پرستاران ابلاغ شد و تحقق پیدا کرد. بخشنامه‌هایی نیز در تامین نیروی انسانی صادر شد و در همین مسیر آزمون استخدامی در مهر ماه برگزار می‌شود و بخشی از کمبود نیرو جبران خواهد شد.

جمال‌الدینی افزود: پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز با توجه‌به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری شروع شده و عملیات ساخت این پروژه تسریع می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت نظام سلامت همان شعار پیشگیری مقدم بر درمان است. باید حرکت به سمتی باشد که با تغییر سبک زندگی و آموزش‌های لازم دچار بیماری نشویم و در آینده روند کاهشی ابتلا به بیماری داشته باشیم.

در این مراسم  دکتر علی صدیقی به‌ عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی بم معرفی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

وزارت بهداشت به خرید تجهیزات پزشکی از شرکت‌های دانش بنیان ملزم شد

خرید تضمینی تجهیزات پزشکی ایرانی از شرکت‌های دانش بنیان/خودکفایی ایران در تولید ونتیلاتور

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها