Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

۶۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید داخل است

حیدر محمدی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از مجموع  تعداد 105 هزار کد IRC (ایران کد) فعال تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور 22 هزار کد کاملا تولید داخل و بقیه خارجی یا تولید مشترک است اما با توجه اینکه اکثر تجهیزات وارداتی دستگاههای سرمایه ای هستند حداقل ۶۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور در اختیار تولیدات داخلی است.

به گزارش ساعت سلامت، کد  IRC یک شماره شناساسه 16 رقمی است که سازمان غذا و دارو برای همه کالاهای پزشکی اعم از تجهیزات سرمایه ای و مصرفی تولیدی یا وارداتی می دهد و البته علاوه بر تجهیزات پزشکی اخذ این کد برای همه انواع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی نیز الزامی است.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرده که دریافت کد  IRC برای همه کالاهای پزشکی اعم از تجهیزات و ملزمات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و دارویی الزامی است.

همه شرکتهای فعال در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از داخلی و خارجی برای ورود به بازار داخلی ایران باید اطلاعات شرکت و کالای مورد نظر را در سامانه های سازمان غذا و دارو ثبت کند و مجوز و کد  IRC یا همان Iran registration code  را دریافت کنند.

ایران کد در بانک اطلاعات سازمان غذا و دارو ذخیر می شود و با استفاده از آن همه اطلاعات مربوط به همه کالاهای پزشکی قابل دسترس است.

قیمت گذاری تجهیزات پزشکی ادامه دارد

بر اساس گزارش ایسنا حیدر محمدی درباره قیمت گذاری تجهیزات پزشکی نیز گفته است: این کار در حال انجام است. برای تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ارز آزاد وجود دارد که هر کدام از اینها نوعی از قیمت ‌گذاری را دارند.

وی افزود: در قیمت‌گذاری‌ها معمولا با افزایش و کاهش قیمت تجهیزات مواجه هستیم؛ اما، معمولا اصلاح و ارزیابی قیمتی کاهشی نیست مگر اینکه نرخ ارزی کاهش یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت از یارانه و ارز ترجیحی بهره می‌گیرند. قیمت تجهیزات پزشکی باید در بیمارستان‌ها و سطح عرضه بر مبنای قیمت‌گذاری بارگذاری شده در سایت سازمان غذا و دارو باشد.

وی ادامه داد: صادرات تجهیزات پزشکی از ایران نیز رو به رشد است. شروع به صادرات تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای کرده‌ایم و بعضی از کشورها خواستار انتقال تکنولوژی محصولات ایرانی به کشورشان هستند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها