Generic filters

دفترچه آزمون استخدام وزارت بهداشت امروز منتشر می‌شود

وزارت بهداشت

ساعت سلامت- بر اساس اعلام مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت امروز در سایت سازمان سنجش کشور منتشر شود.

به گزارش ساعت سلامت، سیف الله مرادی اعلام کرده بود طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه آزمون استخدام وزارت بهداشت ۲۱ مهر برگزار می شود و متقاضیان می توانند از ۱۸ تا ۲۷ شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

بر این اساس باید طبق برنامه دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت امروز در سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org منتشر شود. به گفته مرادی متقاضیان آزمون استخدامی وزارت بهداشت می توانند از ۱۸ تا ۲۷ شهریور نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

قرار است با برگزاری این آزمون 25 هزار نفر نیرو در وزارت بهداشت استخدام شوند.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفته است:‌ پیش‌بینی می کنیم تا ۲۸ آبان نتایج آزمون استخدامی مشخص شده و در اسرع وقت فرایند بکارگیری نیروها آغاز شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی درخصوص شرایط عمومی و اختصاصی و نحوه ثبت نام، در زمان انتشار فراخوان و در دفترچه آزمون مشخص می‌شود.

آزمون استخدامی وزارت بهداشت قرار بود سال 1401 برگزار شود که چندین بار به علت ناهماهنگی بین وزارت بهداشت، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به تعویق افتاد.

مرادی در نشست خبری که 18 بهمن 1401 در وزارت بهداشت برگزار شد، گفته بود: از مجوز استخدام 25 هزار نفری، ۱۱ هزار نفر مربوط به بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر مربوط به فوریت‌های پزشکی و حدود ۱۰ هزار نفر هم برای بخش بهداشت است و تعداد اندکی هم برای سایر بخش‌های در حال راه‌اندازی است.

سهم پرستاران از استخدام وزارت بهداشت

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت 27 مرداد امسال گفته بود: مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده و حدود ۱۲ هزار نفر از این سهمیه مخصوص پرستاران است. قرار بود آزمون استخدامی تیر یا مرداد برگزار شود اما ناهماهنگی با سازمان امور استخدامی باعث تاخیر شد.

وی افزود: از ظرفیت 25 هزار نفری استخدام در وزارت بهداشت بین ۴۵ تا ۵۰ درصد سهمیه حوزه پرستاری است و تقریبا ۱۲ هزار نفر پرستار جذب خواهیم کرد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۹ هزار نفر کارشناس پرستاری در حوزه درمان هستند و بقیه در سایر حوزه‌ها مانند پیش‌بیمارستانی، بهداشت و… جذب خواهند شد.

او درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، گفت: در سنوات گذشته پس از اخذ مجوزهای لازم، مسئولیت برگزاری آزمون با وزارت بهداشت بود اما، امسال سازمان امور استخدامی ورود کرده است و علی‌رغم اینکه قرار بود آزمون تیر یا مردادماه برگزار شود به دلیل لزوم هماهنگی‌های بین دستگاهی با بروز تاخیر در برگزاری آزمون مواجه شده‌ایم.

عبادی تاکید کرد: پس از برگزاری‌ آزمون، پرستاران وارد فرآیند گزینش می‌شوند که ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد و امیدواریم تا پیش از روز پرستار این فرایندها انجام شود تا شرمنده همکاران نشویم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی پیگیری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد سهم گروه پرستاری است. ۸۸۸۰ نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و ۲۷۰ نفر همکار بهیار در این دوره بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

با وجود این اظهارات تا زمان انتشار این خبر در پایگاه خبری ساعت سلامت در ساعت 11 بامداد 18 شهریور هنوز دفترچه آزمون استخدام وزارت بهداشت در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش بارگذاری نشده است.

اخبار مرتبط:

آزمون استخدام وزارت بهداشت ۲۱ مهر برگزار می‌شود

۱۲ هزار پرستار امسال استخدام می شوند

اختلاف وزارت بهداشت و سازمان برنامه بر سر آزمون استخدامی/ دفترچه آزمون استخدامی تا آخر هفته منتشر می شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها