Generic filters
وزیر بهداشت:

۳۰۰ روانشناس به روستاها می‌روند

وزیر بهداشت از اعزام 300 روانشناس به مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: سعی داریم توزیع روانشناسان در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم به نحو عادلانه ای صورت گیرد

به گزارش ساعت سلامت، دکتر بهرام عین اللهی، در نشست با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی کشور، ضمن تاکید بر رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان، افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام روانشناسی برنامه های مشترکی را باهم آغاز کرده اند تا رویکرد پیشگیری در کل جامعه تسری پیدا کند.

وی با بیان اینکه معضلاتی مانند اعتیاد و مشکلات روانشناختی با تشخیص به موقع قابل کنترل و درمان هستند، گفت: برنامه سلامت خانواده که از سوی وزارت بهداشت آغاز شده، با هدف پیشگیری درحال اجراست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر برنامه سلامت خانواده در ۹۳  شهرستان اجرایی می شود، گفت: سازمان نظام روانشناسی می تواند در  برنامه سلامت خانواده، خدمات سلامت روان را پوشش دهد و  از  این طریق به شناسایی ریشه بسیاری از مشکلات روانشناختی  کمک کند.

وی ضمن تاکید بر ساخت و انتشار برنامه ها و سریال های تلویزیونی سودمند و اثربخش با موضوع بهداشت روان، خاطرنشان کرد: پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی، اقدامی در جهت دسترسی عادلانه تر مردم به خدمات سلامت  است و درصدد هستیم تا  پوشش بیمه ای را برای انواع بیشتری از خدمات روانشناسی افزایش دهیم.

وی گفت:  ریشه برخی از بیماری های جسمی در روان انسان نهفته است و  مداخله به موقع یک روانشناس متبحر و دانشمند می تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت انسان راهگشا باشد.

اجرای طرح سراج با رویکرد پیشگیری از مشکلات روان

دکتر عین اللهی با اشاره به آغاز طرح “سراج”، بیان کرد: در حوزه معاونت بهداشت، طرحی تحت عنوان  سلامت روان و مراقبت اجتماعی با رویکرد “پیشگیری” درحال اجراست که اکنون ۲۳ واحد آن در کشور فعال است و  ۳۰۰ روانشناس در  این طرح  در مناطق روستایی جذب شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان نیز مراکز جامع سلامت آمادگی پذیرش روانشناسان و کارشناسان متبحر سلامت روان را دارند.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه روانشناسی منابع  بومی ارزنده ای داریم و درتلاشیم که این منابع جایگزین  منابع و کتب درسی غربی و متأثر از فرهنگ بیگانه شوند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جذب هیات علمی خبره و توانمند در حوزه روانشناسی در دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت همکاری با مجامع علمی و استفاده از اساتید در تمامی رشته هاست.

دکتر عین اللهی در خصوص حیطه فعالیت دانش آموختگان رشته روانشناسی تصریح کرد: دانش آموختگان مقطع کارشناسی روانشناسی می توانند در طرح سراج که طرحی پیشگیری است، همکاری داشته باشند، اما در حوزه درمان، تنها افرادی که پروانه مطب دارند، مجاز به فعالیتند.

وی با بیان اینکه تعیین تعرفه های مشاوره و روانشناسی به عهده شورای عالی بیمه سلامت است، در خصوص توزیع روانشناس در کشور گفت: روانشناسانی که پروانه مطب دریافت می کنند، به وزارت بهداشت تعهد دارند، بنابراین سعی می کنیم توزیع آنها در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم به نحو عادلانه ای صورت گیرد. همچنین دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طرح سراج  به کار گرفته می شوند.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط:

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی اعلام شد

پروانه مراکز درمانی فاقد قرارداد با بیمه‌های پایه تمدید نمی‌شود

تعرفه‌ خدمات روانشناسی و مشاوره اعلام شد

۳۷ درصد تهرانی‌ها اختلال روانی دارند

۲۰ درصد ایرانیان اختلال روانی دارند/ ۷۰ درصد مردم توان مراجعه به روانشناس ندارند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها