Generic filters
نماینده اهواز:

فلر سوزی جان مردم خوزستان را به خطر انداخته است

فلر سوزی

نماینده اهواز در مجلس گفت: فلر سوزی در کنار دود ناشی از آتش سوزی نیزارها تهدیدی جدی برای جان مردم خوزستان است و وزارت نفت به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده است.

به گزارش ساعت سلامت، سیدکریم حسینی با انتقاد از فلرهای نفتی فعال در 24 ساعت شبانه روز در سطح خوزستان، افزود: سال‌‌های طولانی از وعده و وعیدهای وزارت نفت مبنی بر برچیدن فلرهای نفتی در سطح استان می‌ گذرد اما همچنان شاهد فلر سوزی هستیم.

فلر سوزی یا مَشعَل‌سوزی پدیده سوزاندن گازهای اضافه در محل استخراج نفت و گاز است که به آن دودکش مشعلی نیز می‌گویند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: خوزستان طی سال‌های اخیر درگیر معضلات محیط زیستی متعددی بوده است. مسائلی که زندگی مردم این استان را تهدید می‌کند، از خشکی تالاب هورالعظیم و هجوم ریزگردها گرفته تا آتش سوزی نیزارها، به گونه‌ای که امروز هم دود ناشی از سوختن نیزارها را شاهد هستیم.

وی افزود: وضعیت آلایندگی در خوزستان در برخی روزها به مرز هشدار می‌رسد. سلامتی مردم خوزستان به تبع بی توجهی به مسائل زیست محیطی و بهره گیری نادرست از صنعت در خطر است و متاسفانه فلرهای نفتی هم بر وسعت این معضلات دامن زده است.

 کریمی گفت: جمع کردن فلرهای نفتی مطالبه جدی مردم خوزستان است. اگر فلرهای نفتی براساس وعده‌های داده شده به شکل تدریجی جمع می‌شدند امروز شاهد حذف کامل آنها بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تمام قول‌های مسئولان همچنان بر زمین باقیمانده است. البته بخشی از آلودگی‌ها فصلی هستند مثل آتش سوزی ناشی از تالاب یا نیزارها اما برخی از آلاینده‌ها دائمی هستند که نشات گرفته از فلرسوزی است، بی تردید یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی مردم همین فلرهای نفتی است که وزیر نفت باید پاسخگوی این مسئله باشد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس، گفت: با تمام تکنولوژی که برای جمع آوری فلرهای نفتی وجود دارد اما باز شاهد تعلل وزارت نفت در این خصوص هستیم. وزیر نفت در مورد بهانه تراشی و تعلل در سهل انگاری جمع آوری فلرهای نفتی باید پاسخگو باشد. کارخانجاتی وجود دارند که توانایی تبدیل فلرهای نفتی به فرآورده‌ها را دارند.

وی افزود: پروژه مجموعه شیرین‌سازی فاز دو آماکس از دیگر وعده‌های بی سرانجام وزارت نفت مبنی بر عدم فلر سوزی بود. در سال‌های اخیر شاهد تاسیس چند کارخانه بودیم تا دیگر فلرسوزی در خوزستان رخ ندهد اما متاسفانه به دلیل  تغییر دولت‌ها به دستاوردهای مطلوبی نرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فلر سوزی در کنار سایر آلاینده‌ها زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. نمایندگان استان خوزستان به دنبال مطالبات مردم هستند بی ترید این مسئله را پیگیری خواهند کرد؛ امیدواریم وزارت نفت نسبت به این مهم عملکرد مثبتی داشته باشند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

۱۴ نیروگاه کشور مازوت سوزی دارند

دود آتش هورالعظیم عراق به اهواز رسید+ویدئو

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها