Generic filters
سخنگوی کمیسبون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت باید رویه غلط خود در توزیع پزشک را اصلاح کند

سلمان اسحاقی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استان‌های محروم باید ذینفع اصلی توزیع ۴ هزار پزشک باشند و وزارت بهداشت باید رویه درستی را برای توزیع این پزشکان اتخاذ کند.

به گزارش ساعت سلامت، سلمان اسحاقی با یادآوری اینکه در یک ماه آینده 4 هزار پزشک توزیع می شود، گفت: برای اینکه به سمت بومی گزینی و جبران خسارت گذشته که باعث شده 60 درصد از پزشکان متخصص در 5 کلانشهر کشور هستند، گام برداریم.

وی افزود: از دولت سیزدهم به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا داریم که که 4 هزار پزشک به گونه ای توزیع شوند که استان های محروم ذینفع اصلی این تقسیم بندی باشند.

نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس افزود: به عنوان مثال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 75 پزشک را به استان خراسان جنوبی معرفی می کند اما آمارها بیانگر این است که 50 پزشک مراجعه کرده اند و 25 پزشک دیگر مراجعه نکرده اند در حالی که در سامانه این میزان سهمیه پزشک درج شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اغلب 50 پزشکی که مراجعه کرده اند به دلیل عدم ارزیابی جغرافیایی مناسب علاقمند به فعالیت در شهرستان های برخوردار هستند.

اسحاقی گفت: بر این اساس یکی از مطالبات جدی کمیسیون بهداشت از وزارت بهداشت این است که نسبت به تقسیم بندی پزشکان متخصص در کلان کشور برنامه ریزی درست، جامع و منسجمی داشته باشد زیرا نمی توان رویه غلطی که از گذشت بوده را به صورت مستمر ادامه داد و فکر جدیدی نداشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت باید برای توزیع 4 هزار پزشک در سال جاری رویه درست و متفاوتی را نسبت به قبل داشته باشد تا تغییرات برای مردم ملموس و مشهود باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

وزارت بهداشت از استقرار نظام عادلانه پزشکی طفره می رود

کمبود پزشک متخصص در ایام نوروز مردم را ناراضی کرده است

دانشگاه علوم پزشکی تهران در برخی رشته‌ها کمبود متقاضی دارد/ استقبال عراق از شعبه دانشگاه

حال پرستاران و پزشکان ایرانی مساعد نیست

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها