Generic filters
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

دستورالعمل تعرفه پرستاری اصلاح شد

عباس عبادی

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: دستورالعمل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اصلاح شد و دریافتی پرستاران ترمیم می شود.

به گزارش ساعت سلامت، عباس عبادی در گفت و گو با صدا و سیما افزود: قانون تعرفه گذاری پرستاری بعد از 15 سال و با تاکید رهبری سرانجام اجرا شد، این قانون تازه متولد شده و شبیه جنین است و باید از آن مراقبت شود.

عبادی افزود: پرداخت هایی که سال گذشته در قالب تعرفه گذاری به پرستاران انجام شد،به صورت علی الحساب بود و محاسبات آن در حال تکمیل است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: امسال تعرفه خدمات پرستاری مثل سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده است، بسته های تعریف شده تعرفه های خدمات پرستاری نیز از 17 بسته به 27 بسته افزایش یافته و اصلاح شده است.

ضریب شبکاری پرستاران افزایش یافت

عبادی افزود: در دستورالعمل جدید اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که چهارشنبه گذشته با امضای وزیر بهداشت ابلاغ شد، با توجه به بازخورد همکاران اصلاحاتی صورت گرفت از جمله اینکه ضرایب شب کاری از 1.2 به 1.5 افزایش پیاد کرد و ضریب برخی بخش‌ها مثل اتاق عمل، همودیالیز، اورژانس و برخی از بخش‌های دیگر ترمیم پیدا کرده است.

وی گفت: همه کارکنان پرستاری که خدمات بالینی ارائه می‌کنند، مشمول این تعرفه خواهند بود؛ فارغ از اینکه اشتغال در حوزه خصوصی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح یا خیریه یا بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند، می‌توانند از مزایای این تعرفه برخوردار باشند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت این دستورالعمل را در مراکز دولتی اجرا می کند اما سایر مراکز مثل تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، خصوصی نیز می‌توانند از این الگو استفاده کنند، چون مبلغ تعرفه را از بیمه‌ها دریافت می‌کنند بنابراین همه همکاران در همه حوزه‌ها حق دارند از مزایای این قانون منتفع شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: یکی از نقایصی که سال گذشته وارد بود که ایراد درستی هم هست، این بود که اعتبارات دیر از سازمان برنامه تخصیص داده شد، زیرساخت های بیمارستانی نیز آماده نبود، اکنون امکان ثبت همه خدمات پرستاران در همه حوزه ها وجود دارد.

وی افزود: برای پرداخت عادلانه به پرستاران به روسای دانشگاهها اجازه دادیم برای تعادل و عدالت در پرداخت از سهم 5 درصد در اختیار رئیس دانشگاه در مناطقی که تعرفه پرستاران رشد قابل توجهی نداشته استفاده کنند تا پرداخت ها عادلانه تر بشود.

اخبار مرتبط:

کارانه پرستاران و غیرپزشکان چگونه محاسبه می‌شود؟/ماماها و کمک پرستاران مشمول کارانه پرستاری

تعرفه پرستاری مثل گروه پزشکی قابل محاسبه نیست/استخدام ۱۲ هزار پرستار

معاون وزیر بهداشت: درآمد کلی تعرفه پرستاری ۷۵ درصد افزایش می یابد

مخالف خوانی نظام پرستاری درباره تعرفه‌گذاری توجیه ندارد

پرستاران در انتظار اجرای قانون تعرفه‌گذاری

پیشنهاد قرار گرفتن بودجه تعرفه پرستاری در سرانه سلامت کشور

قانون جامع پرستاری تدوین می‌شود

آیین نامه باز توزیع منابع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اصلاح شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها