Generic filters
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

قانون جامع پرستاری تدوین می‌شود

عباس عبادی

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: پیش نویس قانون جامع پرستاری با هدف افزایش کیفیت خدمات پرستاری و حمایت از حقوق مردم در حال تدوین است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی، در نشست تخصصی بررسی پیش نویس قانون جامع پرستاری ایران، هدف اصلی این قانون را حمایت از مردم اعلام کرد و هدف این است که پرستار به عنوان وکیل مدافع مردم بتواند برای از حقوق سلامت مردم صیانت کند.

نشست تخصصی بررسی پیش نویس قانون جامع پرستاری ایران در محل بیمارستان قلب شهید رجایی با حضور مشاور پرستاری سازمان بهداشت جهانی، استادان و صاحبنظران حوزه پرستاری برگزار شد.

دکتر عباس عبادی در این نشست افزود: با تدوین این قانون حدود اختیارات هر پرستار مشخص می شود. همچنین استانداردهای آموزشی، بالینی و سایر استانداردهای مربوط به حرفه پرستاری را با هدف حمایت از مردم تدوین می کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: قانون جامع پرستاری کمک خواهد کرد تا مردم خدمات با کیفیت، ارزان و در دسترسی را دریافت کنند. همچنین بخشی از قانون معین خواهد کرد که اگر سوء رفتار یا تخلفی از طریق اهالی این حرفه یا حرف مشابه اتفاق بیفتد، چگونه رسیدگی شود.

دکتر عبادی گفت: به برکت انقلاب مهمترین قانون حوزه پرستاری در دو دهه گذشته، قانون تشکیل سازمان نظام پرستاری بوده است. این قانون در ابتدای دهه 80 توسط مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب شده است. در اساسنامه این سازمان و در اکثریت بندهای این اساسنامه به حمایت از مردم اشاره شده است.

صاحبنظران در تدوین قانون جامع پرستاری مشارکت کنند

وی گفت: در این زمینه تحقیقاتی توسط اساتید و همکاران صورت گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر در این زمینه فعال بوده و یکی از رساله های دکتری این دانشگاه مربوط به قانون نظام پرستاری بوده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: رساله دیگری در حوزه دیپلماسی پرستاری در حال تدوین است که دانشجویان و اساتید حوزه پرستاری در انجام آن مشارکت دارند و از نظرات آنها به صورت ویژه استفاده خواهد شد. در کل مجموعه تحقیقات، این ایده را ایجاد کرد که به سمت تدوین قانون جامع پرستاری برویم.

دکتر عبادی به مراسم روز پرستار سال گذشته که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در آن مراسم به نقش پرستار به عنوان وکیل مدافع مردم اشاره کردم. برای صیانت از حقوق مردم به قانون نیاز داریم که خوشبختانه مورد تایید رئیس مجلس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اکنون در مرحله ای هستیم که مقداری داده جمع آوری کرده ایم و پیش نویس های اولیه قانون جامع پرستاری در شرف تدوین است.

وی گفت: ضرورت دارد تا زوایای پنهان نگارش این قانون، توسط اساتید و صاحب نظران به ما گوشزد شود تا بتوانیم با دقت بیشتری به وظایف خود عمل کنیم. امیدواریم در برنامه هفتم، پیشنهادی که از طرف وزارت بهداشت ارسال شده است، تصویب شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها