Generic filters
رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات نظام پرستاری خبر داد

راه اندازی سامانه کشوری کنترل صحت رأی

انتخابات نظام پرستاری

رئیس هیأت نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام پرستاری از راه اندازی سامانه کنترل صحت رأی به صورت کشوری خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه جامعه پرستاری افراد فرهیخته و قانون مداری هستند، گفت: بر حسب وظیفه و قانون، جهت جلوگیری از پایمال شدن حق و حقوق تک تک افراد در انتخابات فردا ( ٧ مهر) تمهیداتی در نظر گرفته ایم.

 وی گفت: بر همین اساس با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، سامانه کنترل صحت رأی به صورت کشوری راه اندازی شده است و در تمامی شعبه های سیار و ثابت، افراد بر اساس کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن می توانند رأی دهند و مشخصات آنها حین رأی گیری بررسی و هر فردی در هر نقطه از کشور رأی داده باشد مشخصات وی به صورت کامل نمایش داده خواهد شد. با همین تمهید و پیش بینی، هیچ فردی نمی تواند دوبار رأی دهد.

رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری اطلاعاتی را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده أست و در صورت عدم تطابق مشخصات، بر اساس شماره کارت نظام پرستاری و فرم تعهدی که از فرد گرفته خواهد شد، رأی گیری از وی انجام خواهد شد تا مشکلی پدید نیاید.

نظارت الکترونیک بر انتخابات نظام پرستاری در سه مرحله

دکتر سید رضا مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیز از کنترل الکترونیکی فرآیند رای گیری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری در سه مرحله و آمادگی برای برگزاری کامل الکترونیکی هفتمین دوره این انتخابات خبر داد.

وی گفت: فرآیند کنترل و نظارت بر رای گیری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری به صورت الکترونیکی انجام می شود. هرچند ما اعلام آمادگی کرده بودیم کل فرآیند انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.

 وی با اشاره به این که در نهایت تصمیم بر این شد که فرآیند کنترل و نظارت الکترونیکی باشد، افزود: ۶۵۵ رئیس صندوق در سراسر کشور داریم که ناظر صندوق نیز هستند و در هر صندوق، نمایندگان سازمان نظام پرستاری هم حضور دارند.

 وی ادامه داد: افرادی که برای رای دادن به صندوق‌ها مراجعه می کنند توسط رئیس صندوق که دسترسی الکترونیکی تحت وب در اختیار او گذاشته شده، کنترل می شوند.

 رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: رییس صندوق کد ملی پرستار را وارد سیستم می کند و سه مرحله کنترل را انجام می دهد. اول با استعلام از سازمان ثبت احوال بررسی می‌کند که آیا کد ملی رای دهنده و تاریخ تولدش در سازمان ثبت احوال ثبت شده است یا خیر و آیا کدملی واقعی هست یا خیر؟ در این مرحله اطلاعات فرد مورد نظر با کارت ملی اش باید منطبق باشد.

وی گفت: کنترل دوم در رابطه با این است که فرد فقط یک بار رای دهد. زیرا اگر رای دهنده در هر جای کشور رای داده باشد سیستم مشخص می کند در کجا و چه صندوقی رای داده، بنابراین در هیچ صندوق دیگری نمی‌تواند رای دهد.

تطبیق مشخصات افراد با فهرست اعلامی نظام پرستاری

وی افزود: کنترل سوم تطبیق مشخصات فرد با فهرستی است که سازمان نظام پرستاری از حدود ۲۶۰ هزار پرستار در اختیار ما قرار داده است که قبلا در این سازمان ثبت نام کرده اند. این فهرست در سیستم سامانه ما وجود دارد.

 دکتر مظهری گفت: کنترل سوم نشان می دهد که نام فرد رای دهنده در فهرست نظام پرستاری وجود دارد یا خیر. البته چون ممکن است این فهرست کامل نباشد و بعضی از پرستاران واجد شرایط رای دهی باشند ولی اسمشان در این فهرست نباشد، لذا کنترل سوم را به عنوان یک تذکر، اعلام یا هشدار به رییس صندوق و سازمان نظام پرستاری قرار داده‌ایم.

 وی گفت: بنابراین در این حالت جلوی رای دادن فرد را نمی گیرند بلکه در صورتجلسه، خود فرد تعهد می‌دهد که عضو نظام پرستاری است و شماره نظام پرستاری و کد ملی اش را ذکر می‌کند و به استحضار نماینده سازمان نظام پرستاری می رسد و صورتجلسه را امضا می‌کنند.

وی افزود: در پایان رای گیری برگه های اظهارنامه برای وزارت بهداشت ارسال می شود تا بعداً بررسی شود که آیا فرد مورد نظر پرستار بوده یا خیر، که اگر چنین نباشد تبعات قانونی برای رای‌دهنده و نماینده نظام پرستاری خواهد داشت.

 مظهری گفت: کنترل بعدی در این دوره این است که تعداد افرادی که رای می‌دهند با تعداد آرای صندوق ها برابر باشد.

 وی تاکید کرد: برای دوره‌های بعدِ انتخابات نظام پرستاری اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم کل فرآیند رای‌گیری را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

 وی افزود: در انتخابات الکترونیکی، پرستاران می‌توانند با مراجعه به شعب رای گیری و به صورت الکترونیکی رای خود را ثبت کنند و حتی به صورت پیشرفته تر فرد می‌تواند بدون مراجعه به شعب به صورت الکترونیکی در زمان رای گیری با اکانت خود از هر کجا وارد سیستم شده و رای خود را ثبت کند.

توزیع ۶۵۵ صندوق اخذ رای در کشور

دکترسعید کریمی، رئیس ستاد اجرایی مرکزی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره های شهرستان ها و شورای عالی سازمان نظام پرستاری نیز با اشاره به آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری گفت: افزاد دارای شناسه عضویت سازمان نظام پرستاری می‌توانند فردا، هفتم مهر از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ شب با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت کنند.

 وی افزود: ملاک اخذ رای ارائه اصل کارت عضویت سازمان نظام پرستاری بدون نیاز به تاریخ معتبر و ارائه شماره کد ملی است.

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مجموعا ۶۵۵ صندوق اخذ رای در کشور شامل ۴۱۷ صندوق ثابت و ۲۳۸ صندوق سیار جهت برگزاری این انتخابات توزیع شده است.

وی افزود: انتخابات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و همراه داشتن کارت ملی و کارت نظام پرستاری برای رای دهندگان ضروری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در روند انتخابات ششمین دوره هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری وجود نداشته و تمام مراحل با سلامت کامل انجام شده است.

 دکتر کریمی گفت: انشالله فردا مصادف با هفتم مهر ماه ۱۴۰۲ شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور برای انتخاب هیات مدیره های سازمان نظام پرستای با حضور اکثریت پرستاران عزیز در سراسر کشور خواهیم بود.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط

صلاحیت ۴۵ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات نظام پرستاری تایید شد

۸۵ درصد پرستاران در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی‌کنند

هوای تازه در نظام پرستاری

ادعای عجیب رئیس کل سازمان نظام پرستاری

دعوت بنیاد علمی دکتر مداح برای مشارکت عالمانه پرستاران در انتخابات نظام پرستاری

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تایید شد

انتقاد معاون پرستاری از حرکت نمایشی میرزابیگی در آستانه انتخابات نظام پرستاری

جزییات برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری اعلام شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها