Generic filters
کمیسیون اصل 90 مجلس:

بانک مرکزی صدور حواله‌های ارزی تجهیزات پزشکی و دارو را تسریع کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه این کمیسیون مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، علی خضریان افزود: همچنین قرار شد سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تسویه اسناد سال گذشته این حوزه به سرعت اقدام کرده و بودجه و اعتبارات طرح دارویاری را به طور منظم پرداخت کند.

وی افزود: موضوعاتی همچون تأمین ارز تجهیزات پزشکی، حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات پزشکی و الزام تأمین نیاز داخل از تولیدات داخلی، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و مشکلات ترخیص کالا و مواد اولیه عمده موضوعات مطرح شده در جلسات قبلی بود که بخشی از آنها در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

خضریان اضافه کرد: در این جلسه رئیس کل گمرک گزارشی از وضعیت ترخیص دارو، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید تجهیزات پزشکی و آخرین مقررات حمایتی و تسهیل کننده برای حل مشکل این بخش‌ها ارائه کرد.

وی گفت: رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وضعیت دارو در کشور گزارشی داد و پس از آن بانک مرکزی میزان تخصیص، تأمین و حواله ارز در ماه‌های اخیر را جهت تأمین دارو و مواد اولیه اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین گزارشی درباره بررسی وضعیت طرح دارویار و میزان وصول مطالبات بیمه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی از محل این طرح نیز به کمیسیون ارائه شد.

به گزارش ساعت سلامت از حدود سه ماه این تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات پزشکی و دارو از سوی بانک مرکزی به کندی و با تاخیر طولانی صورت می گیرد این امر نگرانی ها از افزایش بحران  کمبود این اقلام را در ماههای آینده تشدید کرده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها