Generic filters

تعرفه حق بیمه سلامت هر فرد 119 هزار تومان تعیین شد

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تعرفه حق بیمه و ضوابط پوشش بیمه سلامت ایران ابلاغ شد. حق سرانه پوشش بیمه درمانی در سال 1402 معادل مبلغ یک میلیون و 196 هزار ریال به ازاء هر نفر در ماه است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت، حنان حاج محمودی گفت: همچنین این میزان  14 میلیون و 352 هزار ریال در سال تعیین می شود. حق بیمه افراد تبعی 2 معادل حق بیمه سرانه مصوب خواهد بود.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: شمول افراد تبعی 1 و 2 براساس ضوابط و مقررات مندرج در شیوه نامه صندوق بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خواهد بود.

 وی گفت: نحوه محاسبه حق بیمه دستگاههای اجرایی همانند سنوات قبل و بر پایه پرداخت سهم دولت از سوی خزانه برای این موسسات خواهد بود. سهم بیمه شده بازنشستگان کشوری معادل 7‏/1 درصد حقوق محاسبه می شود و سهم دولت و بیمه گزار این گروه در اعتبار مندرج در قانون بودجه در ردیف های مربوطه خواهد بود.

 حاج محمودی ادامه داد: دستگاه هایی که گروهی از بیمه شدگان آن تحت پوشش صندوق کشوری و گروهی تحت پوشش سایر صندوق های بازنشستگی است، می بایست در دو موسسه مجزا نسبت به ارسال فایل و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند، لذا مسئولیت شناسایی و طبقه بندی موسسات، به عهده ادارات کل استانی است.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: واریز مستقیم حق بیمه بازنشستگان و موظفین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به حساب سازمان، در حال پیگیری است.

حق بیمه کسر شده قابل استرداد نیست

 وی تاکید کرد: از ابتدای سال 1402 زوجین شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر، هر دو مشمول پرداخت حق بیمه درمان بر اساس ضوابط سازمان بوده و حق بیمه کسر شده از زوجین طی سنوات قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق قابل استرداد نیست. ادارات کل استانی می بایست نسبت به شناسایی و پیگیری ارسال حق بیمه این گروه از بیمه شدگان اقدام لازم را بعمل آورند.

 مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه فرزندان کارکنان دولت که مبتلا به بیماری های خاص و نادر می باشند، تا زمان اشتغال بکار یا ازدواج بصورت تبعی1 استمرار می یابد .

 حاج محمودی گفت: ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر که بر اساس آخرین تقسیمات مصوب وزارت کشور، طی سنوات مختلف به بالاتر از بیست هزار نفر رسیده اند، همچنین روستاهایی که به شهرهای با جمعیت بیش از بیست هزار نفر ملحق شده اند، تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها