Generic filters
معاون پیشگیری سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

بیشترین هزینه بیمه سلامت؛ 2 قلم انسولین هزار میلیارد تومان

فرشید عابدی

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان است که نشانه هزینه‌های رو به افزایش داروهای بیماران دیابتی است.

به گزارش ساعت سلامت، فرشید عابدی درباره اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از دیابت اظهارداشت: مهمترین عامل در پیشگیری از دیابت اصلاح سبک زندگی است، در این مساله چند حوزه اهمیت دارد. در گام اول تغذیه سالم مورد توجه است. باید بپذیریم که تغذیه سالم و مبتنی بر سبد غذایی بومی یکی از مهمترین اصلاحاتی است که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده در بحث اضافه وزن در کودکان در بین کشورهای دنیا رتبه پنجم و در منطقه رتبه اول را داریم. بدون تردید برای جلوگیری از دیابت باید غذای کودکان کالری مناسب داشته باشد و از مصرف غذاهای پرکالری اجتناب شود.

عابدی تصریح کرد: گام دوم در پیشگیری از دیابت فعالیت های فیزیکی و ورزش است که اهمیت بسیار بالایی دارد. البته باید امکانات و الزامات لازم فراهم کرد.

وی گفت: شناسایی افراد در معرض ابتلا به دیابت باید مد نظر قرار گیرد. در این رابطه استفاده از ظرفیت پزشک خانواده نیز اهمیت دارد. طبق آمار بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان هزار میلیارد تومان است که نشانه هزینه های رو به افزایش داروهای بیماران دیابتی است.

عابدی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای همه انسولین ها پرداخت شده است.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: هدف از تشکیل این معاونت طراحی اقداماتی است که بتواند باعث کاهش هزینه های نظام سلامت سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی شود اما از سوی دیگر در این هدفگذاری باید بتوانیم مردم و کارکنان نظام سلامت که در حوزه پیشگیری از بیماری ها تلاش می کنند را شناسایی کرده و مورد تشویق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: پیشگیری نخستین یا اساسی به عنوان اولین سطح پیشگیری در این حوزه از اهمیت بسزایی دارد. در این سطح از پیشگیری هزار روز اول زندگی یک کودک (از زمان زندگی جنینی تا ۲ سال اول زندگی) اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: این زمان تاثیرگذارترین زمانی است که می توانیم در بحث پیشگیری نخستین فعالیت کنیم. همچنین پیشگیری سطح چهارم نیز دارای اهمیت است این مرحله به معنی پیشگیری از اقدامات تشخیصی و درمانی است که می تواند از ضرر و زیان به بیمار پیشگیری کند.

عابدی ادامه داد: در پیشگیری سطح چهارم می توانیم از کمک سازمان های مردم نهاد به بیمه سلامت استفاده کنیم، بدون شک باید بتوانیم با پیاده سازی پیشگیری سطح چهار باعث حفظ منابع مالی سازمان و هزینه کرد آن در سایر حوزه های پیشگیری شویم.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که طرح آماده شده پیشگیری نخستین را در سه شهرستان و مناطق کم برخوردار به صورت پایلوت اجرا کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم منابع مالی این طرح ظرف چند هفته آینده نهایی شده و به مرحله اجرا درآید. بدون شک پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد. همچنین به دنبال آن هستیم فعالیت بدنی برای خانم های بالای ۳۰ سال و کودکان در قالب یک بسته خدمت آماده شود.

وی همچنین شروع تدوین بسته خدمتی پیشگیری از دخانیات را به عنوان یکی دیگر از فعالیت های معاونت پیشگیری بیمه سلامت اعلام کرد.

منبع: سازمان بیمه سلامت

مبتلایان دیابت به ۹.۵ میلیون نفر می‌رسد

غربالگری دیابت و فشار خون ایرانیان آغاز شد

بیماران دیابت قربانی شگردهای تبلیغاتی واردکنندگان سرنگ انسولین

۱۶ هزار دیابتی هر سال در ایران می‌میرند

۷میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند

تغذیه ایرانیان به لحاظ فرهنگی مشکل دارد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها