Generic filters
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

کاشت رایگان حلزون شنوایی و 10 سال پشتیبانی با پوشش بیمه

محمد مهدی ناصحی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات بیمه ای کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا شامل خدمات تشخیصی، کاشت حلزون است و تا 10 سال خدمات توانبخشی و تعویض پروتز حلزون شنوایی را به صورت رایگان شامل می شود.

به گزارش ساعت سلامت، محمد مهدی ناصحی درباره پوشش بیمه ای خدمات کاشت حلزون ناشنوایان افزود: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می کند و همه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در گام دوم کاشت حلزون، بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و در بررسی کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت می کند.

وی گفت: در این صورت این بیمار خدمت کاشت حلزون شنوایی را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می کند. این خدمت فقط در بیمارستان های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.

ناصحی اظهار داشت: در گام سوم، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است. در این مرحله بیمار پس از کاشت حلزون همه خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گام چهارم، پس از 10 سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرآیندی این پروتز را دریافت می کند و صندوق صعب العلاج هزینه آن را تا سقف 15 میلیون تومان تقبل می کند.

وی افزود:همه هزینه های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق بیماران صعب العلاج قابل پرداخت است و بابت آن تا سقف 10 میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

وی افزود: همه بیمه شدگان مشمول صندوق بیماران صعب العلاج که براساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه، کاندید کاشت حلزون باشند با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی می توانند این خدمت را دریافت کند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها