Generic filters
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

بیمه نیروهای مسلح ساماندهی نشده است

محمد مهدی ناصحی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه نیروهای مسلح ساماندهی ندارد. بیمه شدگان آن هنوز با سایر بیمه ها همپوشانی دارند و رفع همپوشانی آن به صورت دستی در حال انجام است.

به گزارش ساعت سلامت، محمد مهدی ناصحی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا هنوز بین بیمه شدگان خدمات سلامت همپوشانی وجود دارد یا خیر افزود: در مورد بیمه تأمین اجتماعی، بالای ۹۰ درصد رفع همپوشانی صورت گرفته و با توجه به سامانه‌هایی که راه اندازی شده است، به صورت دقیق کار رفع همپوشانی بیمه‌ای در حال انجام است.

وی در مورد بیمه نیروهای مسلح، اظهار داشت: چون بیمه نیروهای مسلح، سامانه‌ای ندارند، به صورت دستی مشغول رفع همپوشانی بیمه‌ای هستیم و این نقص، همچنان وجود دارد.

به گزارش ساعت سلامت، در زمان حاضر سه سازمان اصلی تامین اجتماعی،‌ بیمه سلامت ایران و بیمه نیروهای مسلح متولی ارائه خدمات بیمه پایه به مردم ایران هستند. اما همپوشانی این بیمه‌ها و استفاده همزمان برخی شهروندان از چند صندوق بیمه پایه موجب از بین رفتن منابع حوزه سلامت شده است.

این مساله باعث شده بود که در گذشته با وجود اینکه جمعیتی در حدود 7 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند، جمعیتی بیشتر از تعداد کل ایرانیان تحت پوشش بیمه باشند.

بر اساس قانون برنامه پنچم قرار بود با تجمیع بیمه‌های پایه سلامت مشکل همپوشانی بیمه ها حل شود اما این کار هنوز به طور کامل انجام نشده است.

 قرار بر این بود که با هماهنگی و مدیریت سازمان بیمه سلامت، خود سازمانهای بیمه همپوشانی ها را بر طرف کنند اما همپوشانی بیمه‌های پایه کشور که زمانی تا حدود 8 میلیون نفر بود هنوز و البته به میزان کمتر وجود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها