Generic filters
مدیرعامل بیمه سلامت:

دریافتی پزشکان در مناطق محروم افزایش می یابد/ تعیین تعرفه خدمات دوراپزشکی

ناصحی

مدیرعامل بیمه سلامت ایران از افزایش پرداخت به پزشکان در جزایر جنوبی و مناطق محروم استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای ماندگاری پزشکان و برنامه ریزی برای تعیین تعرفه خدمات پزشکی از راه دور در شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایلنا، محمد مهدی ناصحی درباره اقدامات بیمه سلامت برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در مناطق محروم مانند جزایر هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان گفت: ماندگاری پزشکان در استان های محروم سخت است از همین رو با همکاری وزارت بهداشت منابعی را که برای این استان ها اختصاص داده ایم بیش از حد متعارف است.

وی ادامه داد: در جزایر استان هرمزگان که شاید کمتر از 500 نفر جمعیت داشته باشند متاسفانه امکانات درمانی کم است البته یک پزشک به صورت شبانه روزی در این مناطق حضور دارد اما باید این پزشک که برای انجام طرح به این مناطق می رود دریافتی مناسبی داشته باشد تا بتواند زندگی خود را اداره کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این شرایط تا حد 70 درصد جبران شده است اما پیشنهاد سازمان بیمه سلامت این است که امسال بتوانیم با همکاری معاونت بهداشتی در شاخص های این مناطق تغییر جدی ایجاد کنیم به ویژه شاخص های دسترسی را بیشتر کنیم و از این طریق بتوانیم دریافتی پزشک را افزایش دهیم تا بعد از دو سال که طرح پزشک به پایان رسید، باز هم برای ماندن در جزیزه رغبت داشته باشد.

وی افزود: اکنون پزشکان، پرستاران و ماماها در این مناطق ماندگاری ندارند و این چرخه باعث می شود در بسیاری از مناطق به ویژه در استان سیستان و بلوچستان خالی از پزشک باشد.

تعیین تعرفه خدمات دوراپزشکی

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پاسخ به این پرسش که نقش بیمه سلامت در اجرای طرح دوراپزشکی چیست، گفت: دوراپزشکی برنامه ای است که اگر در خدمات سازمانهای بیمه وارد نشود، مشکلات مناطق محروم برطرف نمی شود.

وی ادامه داد: هیچ وقت نمی توانیم کادر کافی و متخصص و فوق متخصص را در شهرهای کوچک و روستاها ببریم اگر دوراپزشکی اجرا شود می توانیم این مشکلات را رفع کنیم.

ناصحی تصریح کرد: طرح دوراپزشکی در نظام شبکه و پزشکی خانواده دیده شده و بستر کاملا آماده است باید تعرفه ها را در شورای عالی بیمه تصویب کنند. نشست هایی در این خصوص داشته ایم اما هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: این طرح باید اجبارا وارد سیستم شبکه شود تا بتوانیم در شهرهایی که فوق تخصص و متخصص وجود ندارد خدمات را ارائه دهیم. در برخی از رشته ها به طور کامل به صورت دوراپزشکی می توانیم درمان را انجام دهیم و خدمت ارائه شود.

طرح دارورسان برای بیماران صعب العلاج

وی درباره طرح دارورسان نیز توضیح داد: طرح دارو رسان در مرحله اول و پایلوت با موفقیت در استان تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است. این طرح برای بیماران MS شروع شده بود و حدود ۴۰۰ بیمار در استان تهران تحت پوشش طرح دارورسان قرار گرفتند. منابع این طرح در فاز اول تامین شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در حال حاضر این طرح برای همه بیماران صعب العلاج گسترش داده شده است و اداره کل بیمه سلامت استان تهران درحال رایزنی برای عقد قرارداد با مراکز مرتبط است.

ناصحی تاکید کرد: هزینه ارسال دارو برای داخل شهر تهران و سایر شهرستان‌های تهران نیز تعیین شده است. این کار با گستره بیشتری در حال انجام است. در ادامه طرح، داروخانه‌های خصوصی نیز به طرح دارو رسان اضافه می‌شوند تا از نزدیکترین داروخانه برای ارسال دارو استفاده شود، البته در حال حاضر هم هزینه ارسال و رفت و آمد با خود بیمه است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ طرح دارورسان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرایی شود زیرا استان‌های بزرگ دیگر نیز در زمینه اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها