Generic filters

تکاپوی صنعتگران سلامت در نمایشگاه ایران هلث

شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین رویداد سالانه ایران در حوزه صنعت سلامت و تجهیزات پزشکی آغاز شده است. فردا نمایشگاه ایران هلث با حضور فعالان این صنعت پر افتخار کلید می خورد و در 4 روز آینده هزاران نفر از دور و نزدیک در این رویداد مهم ملی و بین المللی در تهران دور هم جمع می شوند.

به گزارش ساعت سلامت، نمایشگاه ایران هلث با سابقه درخشان خود به شماره 24 رسید، از شنبه 6 خرداد 1402 تا 9 خرداد بیست و چهارمین نمایشگاه ایران هلث در محل دائمی نمایشگاههای تهران میزبان صنعتگران سلامت، بازدیدکنندگان و فعالان این صنف است، جایی که بیش از 500 شرکت داخلی  و خارجی در غرفه های خود آماده شده اند.

اگر در شمال اتوبان چمران به این منطقه خوش آب و هوای تهران سری به نمایشگاه بین المللی بزنید. تکاپوی شرکتهای مختلف حوزه تجهیزات پزشکی، دندنپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی را برای آماده کردن غرفه های خود می بینید. رفت و آمد و جنبش و جوشی که نشان از اقتدار و عزت این صنعت زیربنایی در ایران دارد.

طراحان و غرفه سازان در سالن های مختلف این نمایشگاه در حال کار هستند، دستگاهها و تجهیزات صاحبان صنایع سلامت جا به جا می شوند. چرثقیل ها تجهیزات و تولیدات داخلی و خارجی را به داخل سالن ها می برند. نورپردازی ها و جلوه های زیبای بصری نمایشگاه در حال شکل گرفتن هستند تا شنبه چشم های بازدیدکنندگان و علاقه مندان را در نمایشگاه ایران هلث به خود جلب کنند.

بیلبوردها و نمایشگرها و بنرهای تبلیغاتی شرکت‌های صنعت سلامت از بیرون سالن ها در حال نصب هستند. شهر زنده است و نوید اقتصادی پویا، نوآور و یک صنعت خلاق را می دهد.

ایران هلث سند افتخار صنعت سلامت ایران

نمایشگاه ایران هلث با سابقه طولانی خود به نوعی شناسنامه، هویت و سند اعتبار صنعت سلامت و تجهیزات پزشکی ایران است. شرکت های تولیدی، وارد کننده و ارائه کننده خدمات تجهیزات و ملزومات و مهندسی پزشکی هر ساله تلاش دارند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار دهند.

تشکل های صنفی تجهیزات پزشکی نیز در سالهای مختلف برای برگزاری و اعتبار این نمایشگاه بزرگ تلاش کرده اند. انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی،  اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، انجمن شرکتهای مهندسی پزشکی ایران، موسسه رفع موانع و انتقال تکنولوژی و دانش های نوین به تولیدکنندگان، تامین کنندگان و متخصصین تجهیزات و ملزومات پزشکی،آزمایشگاهی، دندانپزشکی و دارویی و خدمات فنی مهندسی و کنترل کیفی ایران (مرآت) و انجمن صنفی متخصصین مهندسی پزشکی ایران مهمترین تشکل های فعال در این حوزه هستند.

با این حال برگزاری نمایشگاه ایران هلث امسال بدون حاشیه هم نبود و اختلافاتی در مسیر برگزاری آن وجود داشته است به طوری که بیش از 130 شرکت تجهیزات پزشکی اعلام کردند که در نمایشگاه امسال شرکت نمی کنند. انصرافی که با انتشار 4 بیانیه از طرف 3 تشکل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی و انجمن شرکتهای مهندسی پزشکی ایران همراه بود.

این 3 تشکل اعلام کردند که به جای ایران هلث، نمایشگاه دیگری را در مهر ماه در شهر آفتاب برگزار می کنند.

اما تشکل های دیگر فعال در این حوزه اعلام کردند که با تمام توان در بیست و چهارمین نمایشگاه ایران هلث شرکت می کنند و هر گونه تضعیف جایگاه این رویداد ملی و بین المللی را به زیان اعتبار و جایگاه صنعت سلامت ایران می دادند.

ایران هلث المپیک صنعت تجهیزات پزشکی در ایران

عبدالرضا یعقوب زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران به خبرنگار ساعت سلامت گفت: نمایشگاه ایران هلث المپیک تجهیزات پزشکی و مهمترین نمایشگاه در سطح ایران است. شرکت هایی که از حضور در این نمایشگاه انصراف داده اند، ضرر می کنند. همه باید برای تقویت این برند ایرانی همکاری کنند.

او معتقد است: از همه شرکت های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی می خواهم فرصت بزرگ حضور در نمایشگاه ایران هلث را از دست ندهند. همه شرکتها چه رقیب و غیر رقیب در این نمایشگاه شرکت کنند تا نمایشگاهی قوی برگزار شود. برگزاری دو نمایشگاه تجهیزات پزشکی در کشور به ضرر کشور است. از یک طرف شهر آفتاب زیرساختهای لازم را برای برگزاری نمایشگاهی در این سطح ندارد و از طرف دیگر هزینه اضافه ای به شرکتها تحمیل می شود.

اما مجید روحی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از تشکل های معترض به روند برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ساعت سلامت گفت: ما به عملکرد مجری نمایشگاه ایران هلث، جانمایی غرفه ها و در مورد مسائل مالی اعتراض داریم و خواست سه تشکل این حوزه این است که برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۲ به زمان دیگری موکول شود و در این نمایشگاه شرکت نمی کنیم.

با این حال خسرو حیدری، بازرس این انجمن معتقد است: نمایشگاه ایران هلث میراث 24 ساله صنعت سلامت کشور است، همه باید این میراث را پاس بداریم، بیایید کدورت ها کنار بگذاریم و برای برگزاری این رویداد بزرگ همکاری کنیم. از تشکل هایی که انتقادهایی به روند برگزاری این نمایشگاه داشته اند می خواهم در تصمیم خود بازنگری کنند.

حضور 500 شرکت ایرانی و خارجی در ایران هلث

ادریس مازندرانی، مجری بیست و چهارمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث به خبرنگار ساعت سلامت گفت: بیش از 500 شرکت داخلی و خارجی در بیست و چهارمین نمایشگاه ایران هلث شرکت می کنند. از این تعداد 100 شرکت دانش بنیان هستند و 109 شرکت خارجی نیز به طور مستقیم یا از طریق نمایندگی های داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: با وجود همه محدودیت های موجود شرکت های مختلفی از 16 کشور مختلف از جمله چین، روسیه، ترکیه، بلژیک، آلمان، سوئیس، نروژ و … در نمایشگاه ایران هلث 1402 حضور دارند و بیش از 30 کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف کسب و کار، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، مارکتینگ، توانبخشی، زیبایی و … در این نمایشگاه برگزار می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت آوای موفق ایرانیان ادامه داد: مراسم افتتاح نمایشگاه ایران هلث ساعت 11 روز شنبه 6 خرداد با حضور مسئولان دولتی برگزار می شود. در نمایشگاه امسال هیات های تجاری مختلفی از ترکیه، روسیه، سن پطربورگ، افغانستان و … شرکت می کنند، از ترکیه دو هیات تجاری می آیند. یک هیات امشب می رسند و هیات دیگر روز سوم نمایشگاه بعد از انتخابات ترکیه به تهران می آیند.

مازندرانی گفت: سال گذشته 400 شرکت در نمایشگاه ایران هلث شرکت کردند اما امسال با افزایش 30 درصدی تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه ایران هلث به بیش از 500 شرکت می رسد. وسعت نمایشگاه امسال به بیش از 40 هزار مترمربع می رسد که حدود 21 هزار مترمربع آن متراژ مفید غرفه هاست.

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روزهای مختلف نمایشگاه ایران هلث از این نمایشگاه بازدید می کنند. رسانه های تخصصی مانند ساعت سلامت نیز در این نمایشگاه حضور دارند و اخبار نمایشگاه ایران هلث را منعکس می کنند.

حاشیه های نمایشگاه

مجری نمایشگاه ایران هلث 24 درباره حاشیه ها و اختلاف نظرها درباره روند اجرای نمایشگاه ایران هلث گفت: این نمایشگاه بر اساس قوانین و مقررات سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. برای همه شرکت های حاضر در این نمایشگاه فاکتور رسمی صادر می شود و هر شرکت کننده ای نسبت به هزینه ها و فاکتور خود اعتراض و شکایتی داشته باشد، طبق قانون می تواند به ناظر نمایشگاه که شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی مراجعه کند.

وی افزود: توقع ما از همه شرکتها و تشکل های تجهیزات پزشکی این است که با همدلی و وفاق همکاری کنند تا نمایشگاه و رویداد خوبی برگزار کنیم. تاکنون هیچ شکایتی نسبت به روند برگزاری این نمایشگاه ثبت نشده است و اگر هم افرادی نسبت به اجرای قوانین یا هزینه ها سوالی دارند با مراجعه به ستاد برگزاری نمایشگاه توضیحات لازم به آنها داده می شود و اقناع شده اند.

مازندرانی گفت: شرکت آوای موفق ایرانیان، مجری نمایشگاه ایران هلث از سال 98 برگزار کننده این نمایشگاه است. فرق این دوره با سالهای قبل در این است که برای همه شرکتها فاکتور رسمی صادر می شود و ریالی خارج از فاکتور یا به صورت زیرمیزی از کسی گرفته نمی شود و همه مراودات مالی کاملا شفاف است.

وی ادامه داد: شرکتهای حاضر در نمایشگاه ایران هلث جزو بهترین شرکتهای کشور هستند که همگی با برنامه ریزی شرکت می‌کنند و نسبت به هزینه ها حساس هستند و این طور که هر فاکتوری که صادر شد، چشم بسته پرداخت کنند، بنابراین افزایش مشارکت و حضور بیش از 500 شرکت مختلف نشانه استقبال بیشتر و عملکرد مناسب برگزاری این نمایشگاه است.

سود و زیان نمایشگاه ایران هلث

مجری بیست و چهارمین نمایشگاه ایران هلث درباره اختلافات موجود در مورد برگزاری این نمایشگاه گفت: در سالهای گذشته برخی تشکل ها مبلغی را از مجری نمایشگاه مطالبه می کردند، تا سال گذشته نیز چون سازمان توسعه تجارت نمی خواست مقابل این تشکل ها بایستند، این مبلغ پرداخت می شد اما با حضور آقای پیمان پاک در این سازمان جلوی این پرداخت ها گرفته شد.

وی افزود: منابع درآمدی تشکل های صنفی کاملا مشخص است و باید از طریق عضوگیری، پرداخت حق عضویت و هبه تامین شود در اساسنامه هیچ کدام از این شرکتها نیامده که از محل پرداخت نمایشگاه ها هزینه های خود را تامین کنند. این موضوع در روند برگزاری نمایشگاه های دیگر مثل نمایشگاه نفت و گاز که دولتی است و نمایشگاه الکامپ نیز وجود داشت اما سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به هیچ وجه زیر بار این نوع پرداخت نمی رود.

مازندرانی گفت: در مورد نمایشگاه نفت و گاز نیز برخی تشکل ها گفتند شرکت نمی کنیم و نمایشگاه دیگری را در شهر آفتاب برگزار می کنیم اما بعد متوجه شدند که شهر آفتاب زیرساخت و امکانات مناسب برای برگزاری چنین نمایشگاهی را ندارد و دوباره به نمایشگاه بین المللی تهران برگشتند.

قانون چه می گوید

مجری نمایشگاه ایران هلث افزود: طبق مصوبه مجمع نمایشگاههای بین المللی سود مجری نمایشگاه 5 درصد است. مجمع نمایشگاههای بین المللی نیز متشکل از 3 وزیر صمت، اقتصاد و دادگستری است، بنابراین نمی توانیم بر خلاف این مصوبه عمل کنیم. پرداخت هزینه های میلیاردی به تشکل ها به معنای افزایش هزینه شرکتهاست که به هیچ وجه به نفع صنعت سلامت و تولید کنندگان نیست و به خصوص در این شرایط تورمی کشور نباید هزینه های اضافه به شرکت ها تحمیل کنیم.

وی گفت: ریاست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که حتی اگر 40 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به هزارمتربع کاهش پیدا کند زیر پار چنین پرداخت هایی نمی رویم  و نباید هزینه مضاعفی به شرکتها تحمیل کنیم.

مازندرانی گفت: نمایشگاه ایران هلث مهمترین رویداد حوزه صنعت سلامت در ایران و دومین نمایشگاه صنعت سلامت در خاورمیانه است و تاثیر بسیار زیادی در این منطقه دارد. شرکتهای زیادی از کشورهای منطقه هر سال در این نمایشگاه حاضر می شوند تا بتوانند بخشی از نیازشان را در ایران هلث تامین کنند. بنابراین برگزاری این نمایشگاه متوقف نمی شود و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها