Generic filters
دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی:

شرکتهای تولید تجهیزات پزشکی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند

دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به علت بدهی های معوق مراکز درمانی توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران و سایر نیروی انسانی خود را ندارند و بسیاری از آنها به تغییر شغل فکر می کنند.

به گزارش ساعت سلامت، مریم قاسمی، افزود: وضعیت مطالبات شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی به گونه ای است که  برخی شرکت ها حتی در پرداخت حقوق و مزایای پایان سال دچار مشکل هستند و این به هیچ وجه شایسته کارآفرینانی که سرمایه، توان، دانش و زندگی خود را صرف اشتغال زایی و تولید محصولات مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران کرده اند، نیست.

وی گفت: در پایان سال، نیروی انسانی شاغل در شرکت های تجهیزات پزشکی توقع دارند حقوق، مزایا و سنوات خود را به صورت نقد دریافت کنند و این توقع، با توجه به هزینه های خانواده ها در روزهای منتهی به پایان سال کاملا منطقی است.

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی افزود: شرکت های تجهیزات پزشکی اسیر بحران نقدینگی هستند و مراکز درمانی دولتی، دانشگاه های علوم پزشکی و سایر مراکزی که مطالبات شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی را به موقع پرداخت نکرده اند، سرمایه در گردش آنها را بلعیده اند.

قاسمی گفت: حمایت از تولید و تولیدکننده، مولفه‌هایی دارد که باید نسبت به آن توجه ویژه شود. حداقل کاری که دولت می تواند در این خصوص کند این است که نسبت به پرداخت مطالبات شرکت‌ها، نظم و انضباط داشته باشد و اجازه ندهد شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی که تامین کننده اقلام مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی هستند، شرمنده پیمانکاران و نیروی انسانی شاغل در شرکت ها شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: وضعیت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در کشور به دلیل اینکه نمی دانند چه زمانی بالاخره مطالبات خود را از دولت دریافت می کنند، چالش برانگیز است و انتظار می رود پیش از پایان سال، دولت در این خصوص تجدید نظر کند.

وی افزود: شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی به دلیل رشد تورم و همچنین افزایش نرخ ارز دچار بحران نقدینگی هستند و به علت عدم بازگشت سرمایه در گردش دچار مشکلات زیادی هستند. تا جایی که برخی شرکت ها برنامه ای برای ادامه فعالیت در این حوزه ندارند و حتی به تغییر شغل فکر می کنند.

قاسمی بیان کرد: بیمه ها، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های ذیربط باید به این موضوع ورود کنند. به حوزه تجهیزات پزشکی توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند که بقای تولیدکنندگان این حوزه بیش از این درخطر بیفتد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: زنجیره تولید تجهیزات پزشکی شامل حلقه های مختلفی است. شرکت های تولیدکننده باید در ایام پایان سال، بخش قابل توجهی از بدهی های خود را با پیمانکاران و همچنین نیروی انسانی خود تسویه کنند. ولی وقتی با بحران نقدینگی دست به گریبان هستند و مطالبات خود را از دولت و مراکز درمانی دریافت نکرده اند چطور می توانند رضایت منابع انسانی و پیمانکاران خود را جلب کنند؟

وی تصریح کرد: حل این مشکلات به صورت کلی و ریشه ای، موضوعی فرا سازمانی است و حل آن نیازمند تعامل بین دستگاه های مختلف است. رسیدگی به وضعیت فعلی، موضوعی است که فوریت دارد و انتظار ما این است که بزرگان تدبیری بیاندیشند که فعالان این حوزه به کار خود دلگرم باشند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها