Generic filters
از سوی دبیرکل خانه پرستار

برنامه های ائتلاف عدالتخواهان در انتخابات نظام پرستاری اعلام شد

ساعت سلامت- دبیرکل خانه پرستار برای اولین بار اهداف و برنامه‌های ائتلاف عدالتخواهان را برای رقابت در ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری اعلام کرد و گفت: شعار ما در این انتخابات عدالت، اقتدار و حمایت حرفه‌ای است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گوی اختصاصی با ساعت سلامت افزود: نکته مهم در همه بندهای برنامه ها و اهداف تعیین شده این است که به خوبی می دانیم سازمان نظام پرستاری قدرت اجرایی ندارد و هر کس بدون توجه به این نکته مهم قول ها و برنامه های قطعی اعلام کند، قطعا با پرستاران صداقت ندارد، بنابراین در همه بندهای تدوین شده، کلمه «تلاش می کنیم» را قید کرده ایم تا قول و وعده‌ای غیر واقعی نداده باشیم.

عدالت

دبیرکل خانه پرستار افزود: بر این اساس برنامه های ائتلاف عدالتخواهان در سه محور عدالت، اقتدار و حمایت حرفه ای تدوین شده است. در محور عدالت تلاش می کنیم تا اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری، اجرای فوق العاده خاص، یکپارچه سازی اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و برخورداری همه گروه پرستاری از امکانات رفاهی، معیشتی و آموزشی محقق شود.

وی گفت: همچنین تلاش برای مشارکت گروه پرستاری در تصمیم گیری، سیاستگذاری و برنامه ریزی های مرتبط با این گروه؛ همکاری با دستگاهها و سازمانهای ذی ربط برای اصلاح رویه های مدیریتی و پیشنهاد روش های مدیریتی نوین و تعامل سازنده با مراجع تاثیرگذار حوزه سلامت با حفظ شأن پرستاران از دیگر برنامه های این ائتلاف است.

شریفی مقدم افزود: ارتباط مستمر با بدنه جامعه پرستاری به منظور انعکاس مشکلات به مراجع قانونی ذی صلاح در جهت کاهش یا بر طرف کردن موانع خدمتی پرستاران از دیگر اهداف ائتلاف عدالتخواهان در دوره جدید فعالیت سازمان نظام پرستاری است.

اقتدار

وی ادامه داد: در حوزه اقتدار تلاش برای ارتقا و استانداردسازی شاخص های نیروی انسانی پرستاری نسبت به تخت با اخذ مجوزهای استخدامی از مراجع ذی ربط، بازنگری شرح وظایف گروه پرستاری با همکاری معاونت پرستاری، ساماندهی صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، مشارکت در تدوین راهنماهای بالینی پرستاری با مشارکت انجمن ها و مراکز علمی، توسعه فعالیت های بین المللی گروه پرستاری و تسهیل حضور آنان در مجامع علمی و حرفه ای جهانی از دیگر اهداف ائتلاف عدالتخواهان در این دوره است.

دبیر کل خانه پرستار گفت: در همین راستا تلاش برای بازنگری، اصلاح و بهینه سازی قانون سازمان نظام پرستاری با مشارکت همه گروه های ذی نفع اعم از همراهان ائتلاف عدالتخواهان و سایر گروه ها، همچنین تلاش برای  تخصصی کردن پرستاری و توسعه پرستاری جامعه نگر از دیگر اقداماتی است که برای اقتدار جامعه پرستاری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای تخصصی کردن پرستاری و توسعه پرستاری جامعه نگر از طریق توسعه نقش های گروه پرستاری در جامعه؛ امکان تاسیس کلینیک های تخصصی، تقویت پرستار متخصص، ارتقا رده های شغلی و تحصیلی گروه های پرستاری، تقویت مراکز پرستاری در منزل با پوشش بیمه ای خدمات آنها، حمایت از ایجاد مراکز رشد فناوری و کارآفرینی  پرستاری و برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه مراقبت های پرستاری نیز از جمله اهداف و برنامه های ائتلاف عدالتخواهان برای اقتدار جامعه پرستاری است.

حمایت حرفه ای

شریفی مقدم گفت: در بخش حمایت حرفه ای از پرستاران، تلاش برای برقراری امنیت شغلی گروه پرستاری از طریق افزایش آگاهی همکاران پرستار نسبت به حقوق حرفه ای، صنفی، آموزشی، استخدامی و سایر قوانین عام و خاص پرستاری با اجرای برنامه های آموزشی، حمایت های حقوقی و انتظامی، توسعه چتر حمایت های حرفه ای ناشی از مسئولیت های پرستاری انجام می شود.

شریفی مقدم ادامه داد: تلاش برای یکپارچه سازی اجرای قوانین سخت و زیان آور، دفاع از همکاران پرستار در مراجع مختلف در حوزه مسائل حرفه ای، اهتمام در پیگیری تبدیل وضعیت همکاران پرستار با توجه به 12 نوع رابطه استخدامی آنان نیز از جمله اهداف مهم ائتلاف عدالتخواهان است.

وی گفت: در همین راستا تشکیل اتاق فکر مرکب از صاحبنظران همه گروه ها و نهادها از جمله معاونت پرستاری، بورد پرستاری، انجمن ها و تشکل های علمی، صنفی و حرفه ای پرستاری، تشکیل کمیته های پرستاری بیمارستانهای دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر مراکز و نیز تشکیل و فعال سازی کمیته های دانشجویی و کانون بازنشستگی پرستاران نیز از جمله برنامه ها و اهداف ائتلاف عدالتخواهان در دوره ششم فعالیت سازمان نظام پرستاری خواهد بود.

اخبار مرتبط

ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری 7 مهر برگزار می شود

عملکرد سازمان نظام پرستاری شفاف نیست

تغییر موضع سازمان نظام پرستاری درباره تعرفه گذاری

مشکلات اجرای قانون تعرفه گذاری حاصل عملکرد نظام پرستاری است

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها