Generic filters

آیا می توان روکش ایمپلنت را سفید کرد

ایمپلنت

تغییر رنگ یک یا چند روکش ایمپلنت در میان ردیف دندان ظاهر ناپسندی را ایجاد می کند. چنین شرایطی برای برخی از افراد غیر قابل پذیرفتن است و حتی راضی به پرداخت هزینه، برای سفید کردن روکش ایمپلنت به روش بلیچینگ یا تعویض آن هستند.

•           آیا راه حل قطعی برای سفید کردن روکش ایمپلنت وجود دارد؟

•           چگونه می توان روکش ایمپلنت را روشن تر و درخشان تر کرد؟

دکتر احسان بیرنگ، متخصص ایمپلنت پاسخ تمامی سوالات مربوط به سفید کردن روکش ایمپلنت را شرح داده اند.

هر نوع روکش دندان مانند تاج ایمپلنت، بریج ایمپلنت، لمینت دندان را نمی توان به روش های خانگی یا بلیچینگ دندان، سفیدتر و روشن تر نمود.

مواد اصلی تشکیل دهنده روکش ایمپلنت، رزین و سرامیک هستند و با استفاده از روش های سفید کنندگی خانگی و همچنین ژل بلیچینگ روشن تر نمی شوند.

در هنگام انتخاب روکش ایمپلنت همه جوانب را در نظر بگیرید و نزدیک ترین رنگ به دندان های طبیعی خود را با کمک دندانپزشک متخصص خود انتخاب کنید.

اما خوشبختانه اگر روکش ایمپلنت نسبت به دندانهایتان سفیدتر است، با کمک بلیچینگ می توانید دندانهای دائمی خود را سفید کنید تا با رنگ تاج ایمپلنت هماهنگ شود و لبخند زیبا و یکدست داشته باشید. 

مشخص شدن درمان مناسب برای رفع تیرگی روکش دندان به علت آن بستگی دارد. در برخی مواقع روکش ایمپلنت در اثر مصرف مواد غذایی با رنگ دانه های قوی مانند قهوه، چای سیاه، زردچوبه و … روی آنها لکه ایجاد می شود. دندانپزشک با تمیز کردن حرفه ایی دندان با کمک تکنیک ها و مواد ویژه ای سطح روکش را تمیز می کند.

اگر علت تغییر رنگ تاج ایمپلنت، آسیب دیدگی روکش باشد، دندانپزشک روکش فعلی را با روکش جدید تعویض می کند.

برای آنکه لکه های جرم روی روکش تشکیل نشود و موجب کدر شدن و تغییر ردنگ آنها نشود انجام مراقبت های زیر کمک شایانی به حفظ درخشانی روکش دندان می کند.

•           پس ازهر وعده غذایی دندانها را با مسواک نرم و خمیر دندان مناسب به خوبی تمیز کنید.

•           از کشیدن سیگار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

•           از ضربه دیدن و شکستن روکش ایمپلنت جلوگیری کنید.

•           قبل از استفاده از هرگونه سفید کننده، مطمئن شوید به روکش دندان آسیبی نمی رساند.

اگر پس از چند سال روکش ایمپلنت شما کدر شده است. در اولین اقدام بهتر است با دندانپزشک خود مطرح کنید تا با یافتن علت آن درمانی مناسب را به شما پیشنهاد دهد. در برخی موارد نادر نیز به علت آسیب دیدگی تاج ایمپلنت باید روکش آن تعویض شود. استفاده از سفید کنندهای خانگی می تواند با اثر سوئی که بر روی ساختار روکش ایمپلنت می گذارد، بدرنگی آن را تشدید کند.

منبع: Adoctor.ir

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها