Generic filters
نماینده تهران:

شاهد انحصار در پذیرش پزشکی و دندانپزشکی هستیم

اقبال شاکری

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت در پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که انحصاری در این حوزه ایجاد شده و در ظرفیت پذیرش دندانپزشکی و پزشکی محدودیت‌هایی ایجاد شده است که باید این محدودیت‌ها را برداریم.

به گزارش ساعت سلامت، اقبال شاکری درباره ضرورت افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی در کشور، گفت: چندی پیش مجلس در آزمون پزشکی اصلاحاتی انجام داد. ما انحصارها را برداشتیم و افزایش ظرفیت دادیم.

وی با اشاره به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس، افزود: در مجلس و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه رویکرد به این سمت است که حتماً شاهد افزایش ظرفیت پذیرش سالانه پزشکی و دندانپزشکی در کشور باشیم و حتما این موضوع را در صحن مجلس هم مطرح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: باید مطمئن شویم که در همه مناطق کشور به اندازه کافی پزشک متخصص وجود دارد و این موضوع نباید فقط در کلان شهرها مورد ارزیابی قرار گیرد.

شاکری ادامه داد: باید مناطق مختلف کشور از لحاظ دارا بودن پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرند و هر تعداد که نیاز است، باید در برنامه هفتم توسعه سیاست گذاری شود تا در طول اجرای برنامه این موضوع محقق شود. با افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی باید مشکل کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه باید در ظرفیت ورودی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تجدید نظر شود ، گفت: باید این ظرفیت افزایش یابد. متاسفانه شاهد هستیم که انحصاری در این حوزه ایجاد شده و در ظرفیت پذیرش دندانپزشکی و پزشکی محدودیت‌هایی ایجاد شده است که باید این محدودیت‌ها را برداریم. این محدودیت‌ها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد کرده است که باید رفع شود.

ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی تخصصی باید ابهام زدایی شود

وی ادامه داد: حتماً باید در برنامه هفتم توسعه یک عدد مشخص و دقیقی درباره میزان پذیرش سالانه ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تخصصی در نظر گرفته شود.‌ ما باید این سنجه ها و شاخص‌ها را به طور دقیق مشخص کنیم، چرا که اگر اعداد و ارقام مربوط به میزان پذیرش دانشجوی پزشکی مبهم و کلی باشد، باز هم تفسیر به رأی به وجود می‌آید و مشکل ایجاد می‌شود.

شاکری گفت: ما حتماً در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، برش سالانه این موضوع را هم در نظر می‌گیریم، به این صورت که مشخص می‌کنیم هر سال باید چه میزان افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی داشته باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط:

هنوز ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی در کنکور اعلام نشده است

افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها