Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

سیگار از سال آینده گران می‌شود

سیگار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: افزایش مالیات بر سیگار در برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه دیده شده است. بالاخره بعد از گذشت ۲ سال توانستیم در قالب برنامه هفتم توسعه بند افزایش مالیات بر سیگار را به تصویب برسانیم.

به گزارش ساعت سلامت فاطمه محمدبیگی افزود: بالاخره بعد از گذشت ۲ سال توانستیم در قالب برنامه هفتم توسعه بند افزایش مالیات بر سیگار را در مجلس به تصویب برسانیم. مالیات بر سیگار نسبت به بودجه سالانه از سال آینده افزایش خواهد داشت. درآمد 100درصد حاصل از مالیات مصرف سیگار و مواد دخانی به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

درآمد حاصل از مالیات مواد دخانی برای درمان و توسعه ورزش هزینه می شود

وی اظهار داشت: درآمد حاصل از افزایش مالیات سیگار و مواد دخانی در جهت پیشگیری مصرف و درمان بیماری‌های مختلف هزینه می‌شود از طرفی برای توسعه اماکن ورزشی به ویژه با اولویت مناطق کم برخوردار و… هزینه می‌شود.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس ادامه داد: در برنامه هفتم وزارت صمت مکلف شد امکان دسترسی بر خط اطلاعات امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعات واردات، تولید و توزیع سیگار را داشته باشد، این مسئله منجر می‌شود تمام اطلاعات تولید و توزیع در سامانه به درستی ثبت و پیگیری شود.

مافیای سیگار در سایه عدم شفافیت درآمدهای فروش دخانیات می‌تازد

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: سال‌های طولانی مافیای سیگار به دنبال عدم شفافیت درآمد حاصل از فروش آن بوده است اما امروز مجلس انقلابی مالیات بر ارزش افزوده مواد دخانی را تصویب کرد تا جزییات اقتصاد در گردش سیگار مورد بررسی قرار بگیرد.

محمدبیگی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری وزارت بهداشت براساس کد رهگیری اقدام ثبت تخلفات این حوزه را خواهد داشت. این دو دستگاه دولتی موظف به جمع آوری همه مواد دخانی تاریخ گذشته و مرجوعی هستند تا متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند، بنابراین به واسطه این پیگیری مواد دخانی قاچاق و قانونی مشخص می‌شود.

افزایش قیمت عامل کاهش مصرف دخانیات

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز تمام قیمت کالاهای اساسی با تورم روبرو است اما متاسفانه سیگار جزو ارزانترین کالاها محسوب می‌شود. در قوانین بسیاری از کشورها کالاهای مضرر با درصد بالایی رشد قیمت پیدا می‌کنند وافزایش قیمت عاملی برای کاهش مصرف کالاهای زیان آور است.

محمدبیگی خاطر نشان کرد: مصرف مواد دخانی سالانه حدود ۶۷ هزار نفر قربانی در کشور می گیرد. حدود ۹۰ درصد از افرادی که سیگار استعمال می‌کنند در طول عمر خود با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: طبق داده‌های پزشکی حدود ۳۰ درصد سرطان‌ها در نتیجه مصرف سیگار و مواد دخانی است. مصرف بیش از اندازه سیگار عوارض ناعلاج اجتماعی، اقتصادی و حتی درمانی را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها